۱۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۷:۵۲

اخبار کوتاه پژوهش/

تجاری سازی ایده نیازمند افزایش ارتباط دانشگاه با صنعت است

تجاری سازی ایده نیازمند افزایش ارتباط دانشگاه با صنعت است

بجنورد- تجاری سازی ایده نیازمند افزایش ارتباط دانشگاه با صنعت و شناسایی پژوهشگران فرهنگی خراسان شمالی و ... از مهمترین اخبار کوتاه امروز، در حوزه پژوهش است.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد گفت: برای تجاری سازی ایده باید ارتباط بین دانشگاه و صنعت افزایش یابد.

ابوالحسن مبین اظهار کرد: با توجه به توسعه فضای مجازی و اطلاعات در دنیای امروز، لزوم انجام تحقیق و پژوهش در حوزه های مختلف بیشتر احساس می شود.

وی با اشاره به اهمیت پژوهش و لازمه اجرای آن در جامعه، افزود: با انجام تحقیق و پژوهش به مراتب میزان بهره وری افزایش یافته و پیشرفت و نتایج مطلوبی حاصل می شود.

مبین با تاکید بر لزوم وجود ارتباط بین صنایع و مراکز دانشگاهی، افزود: می توان نیازهای صنایع را از طریق ایده های مراکز علمی، دانشگاهی و دانشجویی ارائه کرد.

وی عنوان کرد: با توسعه کارآفرینی در مراکز دانشگاهی زمینه تجاری سازی ایده، تولید محصول و رونق بازار اقتصادی امکان پذیر می شود.

مبین با بیان این که با انجام پژوهش و تحقیق، راهکارهای مناسبی به منظور توسعه در هر بخش ارائه می شود، یاد آور شد: هفته پژوهش یک فرصت مناسب برای توجه به کم و کاستی های این بخش در استان است.

پژوهشگران فرهنگی استان شناسایی می شوند

معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: برای نخستین بار اطلاعات اهالی اهل قلم، پژوهشگران و مولفین فرهنگی استان طی فراخوانی جمع آوری و پژوهش گران فرهنگی استان شناسایی می شوند.

قنبر علی خوش آیینه با اشاره به این که هر سال از سوی آموزش و پرورش فراخوان اولویت های پژوهشی در خصوص چالش های این سازمان در نیروی انسانی و دانش آموزان ارائه می شود، ادامه داد: امسال بیش از ۱۰ فراخوان پژوهشی از سوی آموزش و پرورش اعلام شده است.

خوش آینه با این که طی سال های اخیر وضعیت پژوهش در استان چندان رضایت بخش نبوده است، افزود: تاکنون طرح پژوهشی که بر ابعاد مختلف زندگی مردم جامعه تاثیر گذار باشد، در استان دیده نشده است.

وی با ذکر این که در عصر حاضر پژوهش در دنیا حرف اول را می زند، عنوان کرد: باید قبل از شروع و یا اجرای یک طرح، پژوهش های لازم برای انجام آن پروژه صورت گیرد.

خوش آیینه با توجه به اهمیت پژوهش و الزام اجرای یک طرح با تاکید بر انجام تحقیق و پژوهش گفت: متاسفانه در بیشتر مواقع مشاهده می شود که برخی امور بدون انجام پژوهش اجرا شده که نتایج مناسبی هم نداشته است.

کاربردی کردن پژوهش در خراسان شمالی با مشکل مواجه است

شهردار بجنورد گفت: مهارت پیوند بین دانش و نیازهای موجود در استان در حوزه پژوهشی ضعیف است.

روح الله براتیان افزود: اگر بین نیاز و مهارت در تحقیق و پژوهش پیوندی برقرار شود به طور طبیعی پژوهش ها کاربردی و تاثیر گذار خواهد بود.

وی با اشاره به این که بیشتر پژوهش های استان به صورت آکادمی و کلاسیک انجام می شود، گفت: هنوز پژوهش، جایگاه خود را در دستگاه های اجرایی پیدا نکرده است.

براتیان  با بیان اینکه هنوز هم به اهمیت پژوهش در انجام امور مختلف واقف نیستیم، تصریح کرد: متاسفانه بیشتر تصمیم گیری ها بدون برنامه ریزی و تحقیق انجام شده و موجب شده است تا در نهایت هزینه های زیادی به فرد، سیستم و جامعه تحمیل شود.

شهردار بجنورد یادآور شد: اگر امور مختلف در ادارات بر پایه فکر، تحقیق و پژوهش انجام شود قطعا هم از لحاظ زمانی و هم منابع، کاهش چشمگیری مشاهده خواهد شد.

وی تصریح کرد: با انجام پژوهش می توان با کمترین منابع بیشترین نیازها را رفع کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فن‌آوری و توسعه کارآفرینی در خراسان شمالی از ۱۶ تا ۲۰ آذر ماه در سالن هلال احمر بجنورد برگزار می‌شود.

کد خبر 2435649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha