۱۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۰۶

معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی:

مداخله زود هنگام، با اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان میسر می شود

مداخله زود هنگام، با اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان میسر می شود

اراک- معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی گفت: طرح غربالگری اضطراب کودکان در راستای انجام مداخلات غربالگری و تشخیص زودهنگام اختلالات روانی و ارتقای سلامت روان جامعه اجرایی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، کیانوش امینی بیان کرد: امسال و در این مرحله از کار توجیه مدیران و مربیان مهدهای کودک انجام پذیرفته است و تا دیماه، اجرای طرح برای هزار نفر از کودکان پنج تا شش ساله اجرایی می شود.
وی ادامه داد: اختلالات اضطرابی دوران کودکی به دلیل ماهیت خود کمتر از شیوع واقعی تشخیص داده می شود و به همین نسبت هم کمتر درمان دریافت می کند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی گفت: این اختلالات می تواند عاملی برای شروع بیماریهایی نظیر افسردگی مصرف مواد مخدر و بیماری های جسمی باشد.
وی بیان کرد: اجرای این طرح می تواند د در کاهش بار این بیماری ها درجامعه موثر باشد به طور کلی از هر هشت کودک یک کودک دچار اختلال اضطراب است.

امینی اظهار کرد: شیوه شناسی اختلال نشان داده است که هشت تا 12 درصد کودکان و پنج تا 10 درصد نوجوانان با یکی از معیار های تشخیصی اختلال اضطرابی که عملکرد زندگی کودکی و بعد از آن را دچار اختلال می کند مواجه هستند.

وی گفت: چنانچه اختلال دوران کودکی مورد توجه قرار نگیرد و مداخلات لازم برای رفع آن انجام نشود، می تواند در بزرگسالی منجر به بروز اختلالات شود؛ لذا امید است با اجرای این طرح و استمرار آن گامی موثر در این عرصه برداشت .

کد خبر 2441205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha