۷ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۵۵

مقیمی تاکید کرد

بازسازی بازارهای تاریخی ۴ شهر استان مرکزی ظرف ۴ سال

بازسازی بازارهای تاریخی ۴ شهر استان مرکزی ظرف ۴ سال

اراک-استاندار استان مرکزی گفت: بازسازی بازارهای تاریخی چهار شهر استان مرکزی تا چهار سال آينده از نيازهای اصلي فرهنگی و ميراث استان مركزی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین مقیمی در نشست رسیدگی به مشکلات میراث فرهنگی و صنایع دستی استان مرکزی، با اشاره به اینکه اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان مرکزی باید با برنامه ریزی زمان بندی شده بازارهای تاریخی اراک، ساوه، خمین و نراق را در مدت چهار ساله بازسازی کند، افزود: استانداری آمادگی هرگونه همکاری برای حفظ و مرمت بناهای تاریخی و فرهنگی استان را دارا است.

وی با بیان اینکه استان مرکزی دارای صنایع دستی و هنرمندان برجسته و فعال در بخش های مختلف هنری است، گفت: توسعه و رونق صنایع دستی استان نیازمند وجود بازار دائمی فروش و عرضه این محصولات بوده و زمینه ای برای فعالیت هرچه بهتر و بیشتر هنرمندان استان است.

استاندار استان مرکزی ادامه داد: در صورتی که بازاری های فروش برای هنرمندان استان فراهم شود، تولید افزایش و حتی برای سرمایه گذاری های گسترده و صادرات صنایع دستی استان زمینه سازی می شود.

مقیمی با اشاره به اینکه اکنون بیشتر هنرمندان استان مرکزی به دلیل نبود بازار برای عرضه و فروش تولیدات خود مجبوربه تحمل هزینه های سنگین برای حضور در نمایشگاه ها هستند، اضافه کرد: وجود بازار به فعالان این عرصه انگیزه گسترش فعالیت و آموزش به علاقه مندان را می دهد.

میراث فرهنگی استان مرکزی می تواند با جذب سرمایه گذار و دعوت از خیرین بناهای مورد نظر را مرمت، بازسازی و احیا کند.

وی با بیان اینکه این سازمان باید بناهای فرهنگی، تاریخی و بقاع متبرکه استان را شناسایی کند، اظهار كرد: میراث فرهنگی استان مرکزی می تواند با جذب سرمایه گذار و دعوت از خیرین بناهای مورد نظر را مرمت، بازسازی و احیا کند.

استاندار استان مرکزی با تاکید بر اینکه استان مرکزی دارای ظرفیت های مناسب برای تبدیل به قطب گردشگری است، گفت: باید میزان مسئولیت ها و تکالیف دستگاه هایی که در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری فعال هستند مشخص و همه آنان مسئولانه فعالیت کنند تا استان مرکزی به قطب گردشگری و صنایع دستی در منطقه تبدیل شود.

مقیمی با بیان اینکه روند سرمایه گذاری نیازمند تسهیل است، تصریح کرد: باید روند سرمایه گذاری توسط مسئولانی که در حوزه گردشگری و صنایع دستی در استان فعال هستند، تسهیل تا سرمایه گذار بیشتری به استان جذب شود.

صدور مجوزهای غیرمسئولانه تعدادی از مراکز گردشگری را تعطیل و ورشکسته کرد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در این نشست گفت: مسولان استانی باید برای نگهداری آثار تاریخی و فرهنگی با نگاه ویژه به این حوزه روند حضور در این بخش را تسهیل کنند و رسیدگی به این حوزه را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

سیدمحمد حسینی با اشاره به صدور مجوز ها و نرخ گذاری های غیر مسئولانه برخی سازمان ها در حوزه گردشگری و صنایع دستی، افزود: این مجوزها و نرخ ها سبب تعطیلی و ورشکستگی تعدادی از مراکز گردشگری شده است.

وی با بیان اینکه سازمان در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فعال است، اظهار کرد: ایجاد شهرک صنایع دستی در این استان برای عرضه فعالیت ها و تولیدات هنرمندان لازم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با تاکید بر اینکه دو هزار اثر تاریخی در این استان شناسایی شده است، گفت: از این تعداد ۸۰۰ اثر تاریخی به ثبت ملی رسید، که برای نگهداری و بازسازی آنها نیاز به مشارکت بخش خصوصی است.

کد خبر 2450701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha