۱۲ دی ۱۳۹۳، ۹:۰۲

مشایخ در گفتگو با مهر:

120 چهره از مشاهیر و مفاخر استان بوشهر شناسایی شدند

120 چهره از مشاهیر و مفاخر استان بوشهر شناسایی شدند

بوشهر - رئیس بنیاد ایرانشناسی بوشهر و مشاور استاندار بوشهر اظهار داشت: 120 چهره از مشاهیر و مفاخر استان بوشهر شناسایی شدند.

عبدالکریم مشایخ در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بنیاد ایرانشناسی بوشهر با تلاشی طی پنج سال اخیر، 120چهره از مفاخر و مشاهیر استان را شناسائی کرده و برای آنان بیش از دو جلد دانشنامه به چاپ خواهد رساند.

رئیس بنیاد ایرانشناسی بوشهر افزود: با توجه به اینکه در سال آینده، به مناسبت یکصدمین سالروز شهادت رئیسعلی دلواری سردار مبارزات و قیام جنوب کشور در بوشهر و به صورت یک کنگره بین المللی برگزار می شود، برنامه های مختلف و گسترده ای برای معرفی هرچه بهتر شخصیت وی و همرزمانش خواهیم داشت.

وی افزود: 12 کتاب در مورد شهید رئیسعلی دلواری، همرزمان شهیدش و روحانیون و علمایی که نقش موثری در مبارزه با استعمار داشتند مانند آیت الله شهید بلادی، آیت الله شهید اهرمی، شیخ محمد حسین برازجانی و ... تالیف می شود.

تشریح برنامه‌های یکصدمین سالروز شهادت رئیسعلی دلواری

مشایخ ادامه داد: طبق هماهنگی‌های به‌عمل آمده با استاندار و مدیران نهادهای فرهنگی مانند سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کل فرهنگ و ارشاد، بنیاد شهید استان بوشهر، جلساتی برای برنامه ریزی و تدارکات لازم به منظور اجرای بزرگداشتی متفاوت از سال‌های قبل برای سرداران قیام جنوب کشور برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد ایرانشناسی و مشاور استاندار بوشهر اظهار داشت: از جمله برنامه‌های یکصدمین سالروز شهادت رئیسعلی دلواری، برگزاری آئین های بزرگداشت همرزمان شهید وی و روحانیون مبارزی که آنان را در مبارزه با استکبار راهنمایی و همراهی کردند، است که در شهرهای دشتی، برازجان و چاهکوتاه برای خالو حسین بردخونی، غضنفرالسلطنه برازجانی و شیخ حسین چاهکوتاهی با هماهنگی فرمانداری‌ها برگزار خواهد شد.

مشایخ افزود: کتابچه‌هایی در معرفی کسانی همچون سید محمدرضا تاجر کازرونی که نقش پنهانی در مبارزات جنوب داشته و از مبارزان حمایت مالی کرده‌اند نیز تالیف خواهد شد تا زمینه برای ایجاد الفت بین دوستداران مبارزان استان در سراسر بوشهر فراهم شده و به شکلی هماهنگ، امور فرهنگی استان را کمک یکدیگر جلو ببریم.

راه‌اندازی انجمن مشاهیر استان بوشهر با حمایت استاندار

وی خاطرنشان کرد: بنیاد ایرانشناسی شعبه بوشهر در نظر داشت در تاریخ 16 دی ماه امسال، بزرگداشت «مفتون»، شاعر دو بیتی سرای جنوب را هم برگزار کند که با توجه به سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان و مقارن شدن زمان این همایش با برنامه‌های سفر دکتر روحانی، تاریخ این برنامه به اواخر بهمن ماه امسال به تعویق انداخته شد تا با مشارکت و حضور بیشتر مسئولان استان انجام شود.

رئیس بنیاد ایرانشناسی شعبه بوشهر با اشاره به علاقه استاندار به امور فرهنگی استان، بیان کرد: اگر دکتر سالاری دغدغه امور فرهنگی را نداشت، انجمن مشاهیر استان را راه اندازی نمی‌کرد؛ ضمن اینکه وی در این مدت با حضور در جلسات هیات امنای بنیاد، تا کنون یک میلیارد ریال به امور سخت افزاری و تعمیر بنای بنیاد اختصاص داده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان، میزان اعتبارات فرهنگی بیشتری به بوشهر تخصیص داده شود تا برنامه های فرهنگی پررنگ تر و بیشتر از گذشته انجام شود.

کد خبر 2454202

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha