۱۷ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۱۶

خیریانپور:

شناسنامه خدمات الکترونیکی دستگاه ها در مازندران تهیه می شود

شناسنامه خدمات الکترونیکی دستگاه ها در مازندران تهیه می شود

ساری - معاون استاندار مازندران، تهيه شناسنامه خدمات الكترونيكی دستگاه و راهبری اجرای برنامه را از مهمترین برنامه های توسعه دولت الکترونیک برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریانپور بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه توسعه دولت الكترونیك و هوشمند سازی اداری استانداری از الزام كلیه دستگاه های اجرایی به تشكیل كارگروه توسعه خدمات الكترونیكی به منظور ایجاد هماهنگی در برنامه ریزی، اجرا و نظارت بر توسعه خدمات الكترونیكی و اجرای كلیه مصوبات مربوط به توسعه دولت الكترونیك برابر ماده پنج ضوابط فنی توسعه دولت الكترونیك مصوب شورای عالی فناوری اطلاعات خبر داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هدف از تشكیل این كمیته را تسهیل و تسریع در انجام فرآیندها و افزایش سلامت اداری و كاهش هزینه ها برشمرد.

وی افزود: از جمله الزامات نظام اداری كشور توسعه دولت الكترونیك است و ما باید طوری برنامه ریزی كنیم كه در این زمینه پیشرو باشیم.

خیریانپور اهم وظایف این كمیته را تهیه برنامه عملیاتی توسعه خدمات الكترونیكی، برنامه ریزی برای مستند سازی، تعیین اولویت برای اصلاح فرآیندهای سرویس گرا مبتنی بر نقشه فرآیندهای دستگاه، تصویب راهبردها و برنامه توسعه دسترسی مردم به ارائه خدمات از طریق دفاتر پیشخوان، مجتمع های خدمات اداری، راهبری و نظارت بر پورتال و درگاه های خدمات رسانی دستگاه و ارزیابی و رتبه بندی آنها، مدیریت تعامل دستگاه با سایر دستگاه های اجرایی برای ایجاد پنجره واحد خدمات مشترك، راهبری اجرای آموزش مدیران، كاركنان و كارشناسان واحد فناوری دستگاه و راهبری اجرای برنامه فرهنگ سازی و توانمند سازی مردم در استفاده از خدمات الكترونیكی برشمرد.

وی افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی كنیم كه زیرساخت های لازم برای تحقق دولت الكترونیك در استانداری و فرمانداری ها و بخشداری های تابعه متناسب با وظایف آنها ایجاد شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری بازنگری در فرآیندهای انجام كار را بسیار مهم خواند و تاكید کرد تا نسبت به مكانیزه كردن و هوشمند سازی فرآیندها اقدامات مناسب صورت پذیرد.

کد خبر 2460264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha