۱۷ دی ۱۳۹۳، ۲۰:۱۲

فلاح جلودار:

مازندران در 14 محصول رتبه اول کشور را دارد

مازندران در 14 محصول رتبه اول کشور را دارد

محمودآباد - استاندار مازندران گفت: مازندران در توليد ۱۴ محصوص زراعی ، باغی، دامی و شيلاتی رتبه اول كشور را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ربیع فلاح جلودار شامگاه چهارشنبه که در نشست استانداران و معاونين برنامه ريزي و اشتغال منطقه يك كشور سخن مي گفت از مردم مازندران به عنوان مردماني علوي و ولايتمدار ياد كرد و گفت: براي مردم مازندران اين افتخار بزرگی است كه از همان ابتدا اسلام را با تشيع علوی پذيرفتند و در تمامي عرصه های سياسی، اجتماعی و فرهنگی كشور پيشتاز هستند.

وي افزود: رياست جمهوری از حماسه بزرگ مردم مازندران در ايام تبليغات انتخابات رياست جمهوری و شور و نشاط سياسی كه در كشور ايجاد كردند هميشه به نيكی ياد مي كنند.

استاندار مازندران با اشاره به ظرفيتها و توانمنديهای مازندران در بخش هاي مختلف گفت: از دو میلیون و ۳۵۲ هزار هكتار اراضي مازندران، ۹۶۰ هزار هكتار جنگل، ۹۸۲ هزار هكتار مرتع و ۴۷۰ هزار هكتار زراعی و باغی است و مازندران با ۲.۳ درصد اراضي زير كشت ۸.۷ درصد توليد كشور را بر عهده دارد.

استاندار مازندران در ادامه به اقدامات و فعاليتهاي انجام شده در استان در سال گذشته اشاره كرد و گفت : امروز ديگر بودجه دولتی پاسخگوی نيازها و مطالبات مردم نيست و رويكرد جدی ما در استان توجه به بهره گيری از ظرفيت بخش خصوصی براي توسعه همه جانبه استان است.

وي در ادامه با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري و رياست جمهوری براي ارتقاء سلامت اداری گفت: بحث توسعه دولت الكترونيك در استان به عنوان يكی از برنامه هاي مهم ما براي برون سپاری خدمات دولت به مردم و شفاف سازی امور و ارتقاء سلامت اداری و خدمات مناسب به مردم مورد توجه جدی قرار گرفته است.

وي پيشنهاد كرد در جلسات كارگروه منطقه ۱ به حوزه توسعه دولت الكترونيك و بهره گيری از مشاركت بخش خصوصی براي توسعه استان عنايت ويژه ای شود.

فلاح جلودار عزم استانداران منطقه يك كشور براي توسعه فرصت هاي سرمايه گذاري را ستود و خواستار همايش هاي كاربردي براي تحقق اين مسئله مهم در منطقه ۱ كشور شد.

قابل ذكر است در اين نشست گزارش فرايند تدوين برنامه ششم توسعه، تدوين سياستهاي متوازن منطقه ای در برنامه و چگونگی ارتباط دو سويه استانداريها با سازمان مديريت و برنامه ريزي و وزارت كشور در تدوين برنامه  توسط استاندار تهران و گزارش همكاری سازمان همياری شهرداريهای استان در زمينه اقتصادی و عمرانی با تشكيل اتحاديه هاي منطقه اي و جلسات مشترك توسط استاندار سمنان ارائه شد.

همچنين استاندار قزوين در مورد مضامين و الزامات پيشرفت استان قزوين از ديدگاه مقام معظم رهبری گزارشی ارائه داد، ارائه گزارش با عنوان ايجاد شهر رسانه ای توسط معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري قم، ارائه گزارش استفاده از ظرفيت های مندرج در بند ز تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ در خصوص سرمايه گذاری در استانهاي محروم و كمتر توسعه يافته توسط استاندار گلستان، گزارش همايش فرصتهای سرمايه گذاري به شكل منطقه ای توسط معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري مازندران و گزارش بررسي لايحه بودجه سال ۹۴ و الزمات آن از سوي استاندار البرز از ديگر برنامه های اين كارگروه در نشست استانداران منطقه ۱ كشور بود.

کد خبر 2460471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha