۱۹ دی ۱۳۹۳، ۱۶:۱۴

توسط ائمه جمعه آذربایجان شرقی طرح شد:

اتحاد رمز پیروزی مسلمانان است/ تضعیف وحدت شیعه و سنی هدف جریان تکفیری

اتحاد رمز پیروزی مسلمانان است/ تضعیف وحدت شیعه و سنی هدف جریان تکفیری

تبریز – حفظ اتحاد و پرهیز از تفرقه و اختلاف و نیز هدف جریان های تکفیری تروریستی برای ضربه زدن به یکپارچگی دنیای اسلام از مهمترین موضوعات خطبه های ائمه نماز جمعه این هفته آذربایجان شرقی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و قرار گرفتن در هفته وحدت، بسیاری از خطاب و ائمه نماز جمعه این هفته آذربایجان شرقی وحدت کلمه و انسجام مسلمانان را محور خطبه های این هفته خود انتخاب کرده بودند بطوریکه امام جمعه هشترود گفت: وحدت و اتحاد بین تمام مسلمانان جهان رمز پیروزی آن ها در برابر دشمنان است.

حجت الاسلام سید سعید رشادی در ادامه اتحاد شیعه و سنی را مهمترین ابزار برای خنثی کردن نقشه های شوم دشمن برای تفرقه سازی عنوان و با تاکید بر عمل مسلمانان به آموزه های نبی اکرم (ص) تصریح کرد: با توجه به ترس و واهمه دشمنان از اتحاد مسلمانان اولویت اصلی ایجاد نفاق در جهان اسلام است.چرا که در سایه اتحاد و وحدت، فرصت تاختن به آرمان های مسلمانان از دشمن گرفته می شود.

وی هدف تحریم های استکبار علیه کشور را تضعیف اراده و رنجاندن ملت ایران دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی بهترین راه مقابله با این تحریم هاست و دشمنان این تحریم ها را از اوایل انقلاب بر کشور ما تحمیل کرده اند، اما آنها از این موضوع غافلند که تحریم ها نمی تواند به ما ضربه ای بزند و ملت ایران مقاوم تر از همیشه در برابر آن ها ایستاده است.

حجت الاسلام سید سعید رشادی امام جمعه هشترود

تضعیف وحدت شیعه و سنی هدف جریان تکفیری

عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه نیز با اشاره به تضعیف وحدت شیعه و سنی به عنوان هدف اصلی تحرکات جریان های تکفیری  اظهار داشت: وحدت بین شیعه و سنی مبنای موفقیت و اعتلای دین اسلام بوده و اکنون جامعه اسلامی بیشتر از گذشته به همبستگی و انسجام نیاز دارد و با توجه به توطئه های دشمنان اسلام، مسوولیت علمای شیعه و سنی بیشتر از گذشته شده تا بتوانند آرمان های اسلام ناب محمدی را بهتر از گذشته به جهانیان معرفی کنند.

حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی هفته وحدت را فرصت مناسبی برای نمایش اتحاد بین شیعه و سنی علیه گروه های تکفیری اعلام و خاطر نشان کرد: وحدت و یکدلی مسلمانان با یکدیگر زمینه و مسیر پیروزی بر دشمنان اسلام را فراهم می کند و خوشبختانه هر روز شاهد وحدت و اتحاد بیشتر مسلمانان جهان با یکدیگر هستیم.

 وی با بیان اینکه دشمن با صرف هزینه های هنگفت و ایجاد گروهک های تروریستی مانند داعش و تکفیری ها بدنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان است، افزود: گروه های تکفیری با افراطی گری های خود به نام اسلام، به جنایاتی دست می زنند تا جهانیان را نسبت به این دین مقدس بدبین کنند و به نام اسلام، تزلزل ارکان جامعه اسلامی را فراهم کنند اما اتحاد شیعه و سنی خط بطلان این افراطی گری ها خواهد بود.

نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مردم قم به مناسبت قیام خونین مردم این شهرستان در ۱۹ دی سال ۵۶ گفت: همواره در ۳۵ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان با انواع روش ها و تهدیدها علیه کشور اقدام کرده اند و این قیام نیز از روزهای سرنوشت ساز برای پیروزی انقلاب اسلامی بوده و مردم تبریز با تبعیت از این قیام توانستند رژیم پهلوی را به زانو درآورند.

حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی امام جمعه مراغه

سران فتنه ندای وحدت و پذیرش توبه از سوی رهبری را نشنیدند

امام جمعه موقت بناب نیز درخطبه های نمازجمعه این شهرستان با تأکید بر لزوم وحدت، اتحاد و انسجام جهان اسلام  تصریح کرد: دشمنان در تلاشند تا مسلمانان دنیا را نیز همانند خود به منجلاب تباهی بکشانند و در این راه دست از توطئه و جنگ بخصوص جنگ فرهنگی و جنگ اقتصادی علیه ما برنخواهند داشت با این حال به فضل الهی جمهوری اسلامی با صلابت تمام در مقابل تمام این هجمه ها ایستاده است.

حجت الاسلام شیخ عبدالمجید باقری بنابی همچنین با تبریک سالروز میلاد پیامبر عظیم الشأن اسلام و امام صادق(ع) و گرامیداشت هفته وحدت، اتحاد و تمسک به سیره رسول مهربانی را نیاز امروز مسلمانان دانست و گفت: حضرت محمد مصطفی (ص) راه اخلاق، اعتلای زندگی مادی و معنوی و همچنین تمدن اسلامی را برای مسلمانان به ارمغان آورد و ما نیز باید اینن مسیر را ادامه دهیم.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بناب در پایان با بیان اینکه رهبری انقلاب همواره ندای وحدت و ندای پذیرش توبه را سر داده اند، بنابراین حصر سران فتنه حداقل جزای جرمی است که آنها مرتکب شده اند، خاطر نشان شد: دنیای اسلام در یکسال گذشته شاهد کشتارها، کشمکش ها، اختلافات و جنگ های باور نکردنی از سوی داعشی ها، تکفیری ها و گروه های القاعده بوده ولی با وجود تمام این تنش ها و نیز توطئه ها، تحریم ها و تهدیدها دشمنان در ۳۵ سال گذشته، جمهوری اسلامی ایران همچون جزیره ای باثبات در مرکز این دریای متلاطم ناآرامی ها، استوار ایستاده است.

کد خبر 2461251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha