۶ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۰۲

علمای شیعه و سنی خراسان جنوبی در گفتگو با مهر:

غرب تاوان توهین به پیامبر(ص)را می‌دهد/ اتحاد؛ پاسخی کوبنده به اهانتها

غرب تاوان توهین به پیامبر(ص)را می‌دهد/ اتحاد؛ پاسخی کوبنده به اهانتها

بیرجند- شماری از علمای اهل تشیع و تسنن خراسان جنوبی از وحدت به عنوان بهترین سلاح و رمز پیروزی مسلمانان در توهینهای استکبار جهانی به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) یاد کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» کاریکاتور موهنی با مضمون اهانت به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) در سه میلیون نسخه به چاپ رساند که جمعی از ائمه جمعه اهل تشیع و تسنن شهرهای خراسان جنوبی ضمن محکوم کردن این اهانت‌ها خواستار اتحاد و همدلی بین مسلمانان و تشکیل امت واحده به منظور مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلام شدند.

اتحاد پاسخی کوبنده به هتک حرمت پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله)

امام جمعه اهل سنت شهرستان بیرجند در گفتگو با مهر، اظهارکرد: دشمنان از صدر اسلام تا به امروز به دنبال تضعیف مسلمانان بوده و هستند.

مولوی غلام حیدر فاروقی گفت: دشمنان برای تضعیف مسلمانان شیوه‌های گوناگونی را در پیش گرفته‌اند که یکی از این روش‌ها ایجاد تفرقه در بین مسلمانان بوده است.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید:« نزاع و اختلاف نکنید چرا که این اقدام نیرو و قدرت شما را از بین می‌برد.»

امام جمعه اهل سنت شهرستان بیرجند تصریح کرد: اگر مسلمانان با یکدیگر وحدت و اتحاد داشتند نه تنها آمریکا و غرب بلکه تمام کافران توانایی مقاومت در برابر مسلمانان را نخواهند داشت.

وی با اشاره به جمعیت یک میلیارد و 500 هزار نفری مسلمانان در جهان گفت: دشمنان اسلام با تفرقه بین این جمعیت کثیر به راحتی به مقاصد خود که غارت سرزمین‌های مسلمانان بوده است، دست یافتند.

مولوی فاروقی با بیان اینکه اهانت و توهین به مقدسات ما مسلمانان از دیگر شگردهایی است که دشمنان در پیش گرفته‌اند، افزود: باید در این راستا برداران اهل تسنن و تشیع نسبت به توطئه‌های دشمنان آگاه بوده و با وحدت خود در برابر این توهین‌ها ایستادگی کنیم.

وی یادآورشد: مردم و مسئولین تا پای جان از پیامبر گرامی اسلام(ص) و مقدسات خود دفاع می‌کنند.

مولوی فاروقی با بیان اینکه کسانی که تفرقه‌افکنی می‌کنند در خط دشمنان اسلام و در رأس آنها آمریکا و انگلیس هستند، گفت: این افراد در حقیقت با ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان آب به آسیاب دشمن ریخته و دشمن را برای کارهای خبیث تقویت و تشویق می‌کنند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان بیرجند عنوان کرد: استکبار جهانی منافع خود را در تفرقه و اختلاف میان مسلمانان می‌بیند زیرا زمانی که بین مسلمانان تفرقه و اختلاف بیفتد، دشمن به نحو احسن می‌تواند به اهداف پلید خود برسد.

وی مهم ترین خطر تفرقه‌افکنی را تضعیف مسلمانان و تقویت دشمنان اسلام دانست و تصریح کرد: ضروری است تا مسلمانان با مراجعه کردن به دستورات قرآن و عمل کردن به سیره پیامبر اکرم (ص) با هم متحد زندگی کرده و سیره پیامبر را الگوی خود قرار دهند.

مولوی فاروقی با بیان اینکه اتحاد تنها پاسخ کوبنده به هتک حرمت پیامبر گرامی اسلام(ص) است، گفت: توهین این نشریه هتاک به پیامبر اسلام(ص موضوع جدیدی نبوده و یک طرح برنامه‌ریزی شده است.

توهین به پیامبر(ص) نشان از استیصال غرب نسبت به اسلام است

امام جمعه شهرستان درمیان نیز در گفتگو با مهر، اظهارکرد: علل توهین به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) آشکار و مبرهن است چرا که عده‌ای پشت پرده برضد اسلام و اندیشه اسلامی کار می‌کنند که مهد آن در داخل کشورهای غربی است.

حجت الاسلام علیرضا حسینی ضمن محکوم کردن توهین روزنامه فرانسوی به پیامبر اسلام (ص) افزود: نشر این مسائل در کشوری که ادعای حقوق بشر می‌کند نشان از دشمنی آشکار با اسلام و دروغ بودن تمام ادعاهای آنها است.

وی پیشرفت روزافزون اسلام در جهان را سبب ناامیدی دشمنان دانست و افزود: به دلیل پیشرفت روزافزون اسلام در جهان دشمنان دست به توهین به پیامبر اسلام(ص) می‌برند و این نشان از استیصال استکبار در دشمنی با اسلام است.

وی اضافه کرد: دشمنان با مشاهده رشد و پیشرفت اسلام، ایجاد تفرقه در داخل ملت‌های مسلمان و توهین و سیاه‌نمایی در خارج از ملت‌های مسلمانان را در دستور کار خود قرار داده اند.

امام جمعه شهرستان درمیان تصریح کرد: چرا کشور فرانسه که خود را مهد آزادی و حقوق بشر می‌داند بابت این توهین به پیامبر گرامی اسلام(ص) واکنشی نشان نداد؟

وی یکی از نکات مطرح شده در حقوق بشر را آزادی و محترم شمردن مقدسات دیگر ادیان دانست و گفت: در قانون حقوق بشر کسی حق توهین به مقدسات مسلمانان را ندارد، که اقدام اخیر کشور فرانسه نشان از این است که در ادعاهای خود مبنی بر حقوق بشر و آزادی ادیان صادق نیستند.

حجت الاسلام حسینی افزود: امت اسلام باید هوشیار بوده و بدانند که دشمنان اسلام آگاهانه با توهین و راه اندازی اندیشه تکفیری در صدد تضعیف اسلام هستند.

وی وحدت را به عنوان نقطه مقابل توطئه های دشمنان عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رفت در ایامی که به مقدسات مردم توهین و مردم به خاطر این توهین عواطفشان خدشه‌دار شده بود، وزیر امور خارجه در مذاکرات خود در این برهه از زمان به گونه‌ای دیگر عمل می‌کرد.

امام جمعه درمیان در پایان یادآور شد: دشمنی استکبار جهانی با ملت‌های مسلمان تمامی ندارد و باید مسلمانان جهان با تأسی از راه و روش پیامبر گرامی اسلام (ص) پیام محکمی به آنان بدهند.

دنیای غرب تاوان توهین به پیامبر گرامی اسلام را پس خواهد داد

امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان نیز در گفتگو با مهر، با بیان اینکه وحدت بین مسلمانان در هر زمان و مکانی لازم است، افزود: زمانی که به ساحت مقدس پیامبرگرامی اسلام توسط استکبار جهانی توهین شد می طلبد که اگر مسلمانان کمترین اختلاف را با یکدیگر دارند کنار گذاشته و با اتحاد و انسجام از ارزش ها، آرمان ها و اعتقادات خود دفاع کنند.

مولوی عبدالهی توهین به پیامبر گرامی اسلام (ص ) را عمق کینه توزی دشمنان اسلام دانست و افزود: این استهزاء و توهین کردن مشرکین و کفار نسبت به مقدسات و پیامبران از قدیم و در زمان پیامبران گذشته بوده و قرآن هم به‌ صراحت از این مسئله یاد می‌کند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر نیز دشمنان با توهین به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) به دنبال سبک جلوه دادن شان این پیامبر گرامی بوده که با این اقدام خود، دل پیروان آن حضرت را به درد آوردند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان تصریح کرد: موضع‌گیری ما در قبال چنین بی‌حرمتی‌هایی باید تمسک بیشتر به سیره رسول خدا(ص) باشد و در واقع این نصرت پیامبر(ص) است.

وی ضمن محکوم شمردن هتک حرمت و بی حرمتی به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص)، گفت: ما نه‌ تنها اهانت نسبت به پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) بلکه اهانت نسبت به همه ادیان و مقدسات را محکوم می‌کنیم.

مولوی عبدالهی با بیان اینکه دشمنان اسلام با توهین به مقدسات به دنبال جریحه دار کردن مسلمانان هستند، اضافه کرد: دشمنان با این کارها می‌خواهند مسلمانان را احساساتی کنند تا حرکاتی را انجام دهند که موجب بدنامی اسلام شود.

وی تصریح کرد: هدف و عزم آن‌ها بر این است که به هر طریقی اسلام و مسلمین را تضعیف کنند.

حرکات وقیحانه دشمنان اسلام سبب اثبات حقانیت دین اسلام می‌شود

مدیرکل تبلیغات خراسان‌جنوبی در گفتگو با مهر، ضمن محکوم کردن اهانت نشریه شارلی ابدو به مقدسات اسلام، اظهارکرد: این جریانات توهین به ساحت مقدس رسول اکرم(ص)، قصه جدیدی نیست و از همان روزی که پیامبر گرامی اسلام(ص) به تبلیغ معارف اسلام پرداخت با توهین و تمسخر این نادانان روبرو بود.

حجت الاسلام کاظم لطفیان با بیان اینکه جلوه رحمانیت پیغمبر(ص) نه تنها برای مسلمین بلکه برای جهان بشریت است، گفت: قرآن کریم بخش هایی از اهانت‌های صورت گرفته به رسول اکرم(ص) را به صورت آشکار تبین کرده که خیلی زشت‌تر و بدتر بوده است.

وی تصریح کرد: افرادی که امروز این خط سیاه را ادامه می دهند از نسل زمان کسانی هستند که بیشترین آزار و اذیت را به وجود مقدس پیغمبر اکرم(ص) روا داشته اند.

مدیرکل تبلیغات خراسان‌جنوبی با اشاره به نفوذ دین اسلام در کشورهای اروپایی، تصریح کرد: امروز قرآن کریم در جهان در بالا‌ترین تیراژ ممکن در حال توزیع است و این گونه اقدامات ضد اسلامی که توسط افراد جاهل صورت می‌گیرد سبب می‌شود تا توجه بیشتری به دین اسلام انجام و حقانیت آن برای ملت‌های مختلف اثبات شود.

وی عنوان کرد: دشمن از پیشرفت آیین رحمانی اسلامی ترس دارد و در این رابطه دست به تخریب چهره پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌زند.

حجت الاسلام لطفیان گفت: در این رابطه بی توجهی جهان اسلام به معارف رحمانی از یک سو و سوء استفاده دشمن از اختلافات متعدد در دنیای اسلام موجب شده تا این اهانت ها را اول به ساحت مقدس رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) و بعد به جامعه اسلامی روا دارند.

حجت الاسلام لطفیان اهداف دشمن از اهانت به مقدسات مسلمانان را جلوگیری از پیشرفت جهان اسلام دانست و افزود: دشمن با مدیریت کردن گروه های تکفیری در بین امت اسلامی در صدد بود تا اشتباهات تاریخی مسلمان نماها را به نام پیغمبر اکرم(صلی الله علیه و آله) در دنیا به ثبت برساند و جلوه رحمانی پیغمبر(صلی الله علیه و آله) را به فراموشی بسپارند.

وی اسلام هراسی و مسلمانان هراسی را از دیگر اهداف این ناآگاهان دانست و افزود: دشمن با تربیت گروه های نادان در اسلام، قصه مسلمان هراسی را ترویج می کند و از آنجایی که اسلام و هر مسلمانی منتصب به رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) لذا اینها می خواهند با زدن راس این قله، دامنه را ناتوان کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: استکبار برای تفرقه بیشتر و بهره گیری از برنامه‌های خود و به تضعیف کشاندن جبهه مسلمانان برنامه‌های زیادی را دنبال می‌کند که باید به مقابله با آن پرداخت.

وی با تاکید بر لزوم وحدت میان مسلمانان عنوان کرد: مسلمانان وظیفه دارند تا با حفظ آرامش اطلاع رسانی مناسبی از سیره ارزشمند پیامبر (ص) برای ملت‌های جهان داشته باشند و با منطق خویش بهترین دفاع را انجام دهند و اجازه سوء استفاده به استکبار را نداده تا استکبار در راه رسیدن به مقاصد خویش ناکام بماند.

وی افزود: مهم‌ترین راه مقابله با توهین‌کنندگان به ساحت رسول اکرم(ص) وحدت و اتحاد مسلمانان است.

حجت الاسلام لطفیان در پایان یادآورشد: استکبار جهانی هر برنامه‌ای که علیه دین اسلام انجام می‌دهند نتیجه عکس داشته و به نفع اسلام تمام می‌شود.

توهین نشریه موهن "شارلی ابدو" نقشه از پیش طراحی شده دشمنان اسلام

امام جماعت اهل سنت روستای درمیان خراسان جنوبی در گفتگو با مهر، با اشاره به اهانت مجله فرانسوی «شارلی ابدو» به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(ص) اظهارکرد: اهانت به پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) از امروز نیست بلکه در زمان حیات آن حضرت نیز وجود داشته است و کفر ملت واحده ای است که هرزمان با طوطئه جدید به دنبال جریحه دار کردن قلوب مسلمانان است.

مولوی عبدالعزیرخالقی با بیان اینکه این گستاخی توسط مشرکان قضیه‌ای تازه نیست، گفت: این گستاخی‌ها در صدر اسلام هم وجود داشت و در برنامه های آینده استکبار نیز خواهد بود.

وی عنوان کرد: عزت پیامبرگرامی اسلام همیشگی است و با برنامه های طراحی شده توسط استکبار جهانی از بین نمی رود.

امام جماعت اهل سنت روستای درمیان خراسان جنوبی با بیان اینکه استکبارجهانی همیشه به دنبال برنامه ریزی است که در بین مسلمانان تفرقه اندازی کند، گفت: اختلاف بین مسلمانان بیشترین ارمغان را برای دشمنان اسلام خواهد داشت.

وی راه اندازی گروهک تروریستی طالبان در افغانستان و پاکستان و داعش درعراق، سوریه و لبنان را از جمله اقدامات دشمنان برای تفرقه افکنی بین مسلمانان عنوان کرد و بیان داشت: استکبار جهانی درمجلات خود به بهانه آزادی به مقدسات ما مسلمانان توهین می کنند که مسلمانان عشق و علاقه آنها نسبت به پیامبر گرامی اسلام کمرنگ شود.

مولوی خالقی ادامه داد: توهین های دشمنان اسلام نه تنها علاقه مسلمانان را نسبت به پیامبر گرامی اسلام گمرنگ نمی کند بلکه پررنگ تر می کند.

وی تصریح کرد: نشریه موهن "شارلی ابدو" تنها با هدف اهانت به مقدسات اسلامی شکل گرفت تا عده‌ای به‌بهانه‌ای آزادی بیان به ساحت پیامبر گرامی اسلام اهانت کنند.

امام جماعت اهل سنت روستای درمیان خراسان جنوبی با تاکید براینکه علمای اسلام باید به وظیفه خطیر خود در قبال این حرکات ناشایست عمل کنند، گفت: سرعت نفوذ اسلام در کشورهای غربی مستکبران را وحشت زده کرده و همین امر سبب شده سردمداران جبهه کفر هر بار با دستپاچگی در برابر این قدرت نفوذ دست به اعمالی ناشایست بزنند.

وی اتحاد وهمدلی مرز موفقیت مسلمانان دربرابر استکبار جهانی دانست و گفت: اتحاد مسلمانان مشت محکمی بر پیکره استکبار جهانی خواهد بود چرا که اتحاد ما مسلمانان در کشور غزه نشان داد که هیچ قدرتی در برابر اتحاد مسلمانان نمی تواند مقابله کنند.

مولوی خالقی در پایان یادآورشد: اقدام ناپسند و وقیحانه استکبار جهانی در هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبرمکرم اسلام   ناشی از ضعف و سستی دشمنان اسلام است و مسلمانان جهان با تأسی از راه و روش پیامبر گرامی اسلام (ص) پیام محکمی به آنان بدهند.

کد خبر 2473852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha