۲۰ اسفند ۱۳۹۳، ۱۴:۳۲

اسماعیل زاده:

۴۰ باندفعال توزيع موادمخدر طی سال ۹۳ در آذربایجان شرقی متلاشی شد

۴۰ باندفعال توزيع موادمخدر طی سال ۹۳ در آذربایجان شرقی متلاشی شد

تبریز - اسماعيل اسماعيل‌زاده جانشين انتظامی آذربايجان‌شرقی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۰ باند فعال تهیه و توزيع مواد مخدر در استان متلاشی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل اسماعیل‌زاده چهارشنبه در نشست روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی استان گفت: اولویت کاری نیروی انتظامی استان در سال ۹۴ همانند سال ۹۳ مبارزه با قاچاقچیان و توزیع کنندگان موادمخدر خواهد بود و در این زمینه اجازه نخواهیم داد تعدادی افراد سودجو برای رسیدن به مطامع خود جوانان و جامعه را آلوده کنند.

وی ادامه داد: با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ باند فعال در امر تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح استان متلاشی و ۱۳۲ قاچاقچی دستگیر و یک تن انواع مواد مخدر کشف شده است.

سرهنگ اسماعیل‌زاده از اجرای هزار و ۳۴۹ مرحله عملیات پاکسازی در استان خبر داد و افزود: با توجه به اینکه در موضوع مواد مخدر پیشگیری و درمان از مطالبات مهم جامعه است، در این مدت بیش از ۱۴۲ هزار نفر در کلاس‌های آگاه‌سازی در خصوص پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر آموزش دیده اند.

جانشین انتظامی استان ادامه داد: در خصوص شیوع اعتیاد، این استان نسبت به جمعیت، در رتبه‌ ۲۱ کشوری قرار دارد که این آمار حکایت از وضع مناسب استان در مقایسه با دیگر استان ها دارد.

وی اعتیاد را منشا بسیاری از جرایم از جمله سرقت‌های خرد دانست و تصریح کرد: هم اکنون دو سوم زندانیان کشور به دلیل جرایم مربوط به اعتیاد زندانی هستند و از سویی ۷۰ درصد سارقان به سبب اعتیاد به مواد مخدر دست به سرقت می‌زنند.

اسماعیل زاده با بیان اینکه معتادان و خرده‌فروشان مواد مخدر ویترین جامعه را خراب می‌کنند، برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر را از اولویت‌های اصلی پلیس دانست و گفت: پلیس با قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر به هیچ وجه مماشات نخواهد کرد و با بکارگیری تمام ابزارها و تجهیزات خود با آنها مبارزه و برخورد خواهد کرد و قوه قضائیه هم در این زمینه عزم جدی دارد.

کد خبر 2516366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha