۲۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۳۲

حجت الاسلام قریشی:

شان و حرمت فاطمی در آیین های نوروزی حفظ شود

شان و حرمت فاطمی در آیین های نوروزی حفظ شود

ارومیه- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه بر لزوم حفظ شان و حرمت ایام عزداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در برگزاری آداب و رسوم نوروزی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با اشاره به تقارن ایام فاطمیه با ایام نوروز،افزود: ملت ایران جشن های سال نو را با معنویت دینی قرآنی و نورانیت اهل بیت (ع) برگزار کنند و حرمت فاطمی را در برگزاری آیین های نوروزی حفظ کنند.

وی ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در اولین روزهای سال جدید را فرصتی برای تقویت معنوی روح دانست و اعلام کرد: دید و بازدید، صله رحم، اهدای هدیه، مسافرت های نوروزی و دیدار با پدر و مادر و اقوام از جمله کارهای نیک ایام نوروز بوده که باید برخی مسائل برای حفظ حرمتها رعایت شود.

امام جمعه ارومیه  با بیان اینکه ایام پایانی سال فرصت خوبی برای خودحسابگری و خود ارزیابی است که یکی از آموزه های اصلی اسلامی محسوب می شود، ادامه داد: در این راستا مدیران دستگاههای اجرایی باید عملکرد زیر مجموعه خود را مورد ارزیابی و نظارت قرار دهند.

حجت الاسلام قریشی همچنين به سه مساله اي كه موجب توفيق انسان در كارهايش مي‌شود، اشاره كرد و افزود: توجه به نماز شب، توسل به اهل بيت عصمت و طهارت(ع) و خدمت به مردم، سه عاملي است كه باعث موفقيت انسان در اعمال و كارهايش مي‌شود.

امام جمعه اروميه در ادامه به تفسير معناي "حول حالنا الي احسن الحال" در دعاي آغاز سال پرداخت و افزود: بهترين و احسن حال براي انسان، حالتي است كه انسان در آن حالت، به خدا مقرب تر است و دعاي آغاز سال نيز خواستار اين است كه در نهايت و اوج تقرب به خدا باشد.

قطعی برق مصلای امام خمینی(ره) ارومیه موجب شد امام جمعه ارومیه تنها به ذکر دعا در خطبه دوم بپردازد.

کد خبر 2521769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha