۲۷ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۲۳

حجت الاسلام شکری:

تامین نیاز فکری و فرهنگی جامعه با تلاش خالصانه تحقق می یابد

تامین نیاز فکری و فرهنگی جامعه با تلاش خالصانه تحقق می یابد

شاهرود- مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان دین امروز جامعه به شهدا را سنگین دانست و گفت: تامین نیازهای فکری و فرهنگی جامعه با تلاش خالصانه تحقق می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود شکری صبح پنج شنبه ضمن بازدید از مراحی آماده سازی بخش های مختلف اجلاسیه بزرگ شهدای شهرستان شاهرود در گلزار شهدا و در جمع خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان و دیگر اقشار مردم این شهرستان در محل مقر قائمیه این اجلاسیه با اشاره به اهمیت تامین نیاز فکری و فرهنگی جامعه با تلاش خالصانه افزود: امنیت و ولایت دو نعمت بزرگی است که خداوند متعال به واسطه رشادت های شهدا در این انقلاب قرار داده است.

وی با بیان این مطلب که ترویج فرهنگ شهید و شهادت و بازشناسی نیاز فکری جامعه دو مطلب مهم است که در این اجلاسیه به آن توجه ویژه شده گفت: هر آنچه به صورت عملیاتی و واقعی و قابل حس و لمس برای جوانان و نوجوانان باشد ارتباط بهتری با آن برقرار می کنند.

ضرورت حفظ فرهنگ جامعه برای شناخت مسیر اصلی و اهداف انقلاب

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان اهمیت برگزاری اجلاسیه شهدا را کم از جهاد در راه خدا و کاری که شهدا کردند ندانست و تصریح کرد: اگر نسلی که نه انقلاب را درک کرده نه جنگ و جانباز و شهید را با همه این مسائل با ارزش و مهم آشنا کنیم وظیفه خود را به شایستگی به انجام رسانده ایم.

شکری برگزاری اجلاسیه شهدا و شناساندن شیوه و منش آنان را عامل واکسینه شدن نسل جوان در تهدید تهاجم فرهنگی خواند و عنوان کرد: از ملزومات حفظ فرهنگ جامعه و نشر و گسترش آن نه تنها در منطقه که در جهان شناخت مسیر اصلی و اهداف انقلاب و نقش شهدا در حفظ آن است.

وی فضای معنوی حاکم بر این اجلاسیه ها در سطح استان را یک مقابله فرهنگی و فکری مناسب با بخشی از تهاجم فرهنگی دشمن معرفی و اذعان داشت: اگر می خواهیم این روند مسیر مناسب و در خور شانی داشته باشد باید به خود شهدا متوسل شویم و حتما ایشان راه را به ما نشان خواهند داد.

بازسازی عملیات محرم در اجلاسیه یزرگ شهداء شاهرود

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان شاهرود نیز در این مراسم با تشریح برنامه های اجلاسیه بزرگ شهدا شهرستان شاهرود ابراز داشت: از میهمانان این اجلاسیه شب اول سید جواد هاشمی، شب دوم حجت الاسلام سعیدی و شب سوم دکتر لاریجانی و مداحان برجسته کشوری هستند.

حجت الاسلام علی شریفی برگزاری رزمایش بزرگ عملیاتی بازسازی عملیات محرم را از دیگر برنامه ای این اجلاسیه دانست و اظهار داشت: تلاش در راه حفظ ارزش های دفاع مقدس و فرهنگ و باور شهدا می تواند بیمه کننده جامعه اسلامی در برابر حوادث و پیشامدهای مختلف باشد.

وی در خاتمه اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و سیره و سبک زندگی آنان را برای انتقال به نسل های آینده کشور ضروری معرفی کرد و بیان داشت: دشمن آن زمان هم دین و فکر جوانان ما را نشانه رفته بود ولی موفق نشد، امروز هم هدف همان است اما ابزارش را پیشرفته کرده و امیدواریم با فعالیت های انجام شده بتوانیم این ابزار دشمن را هم بی ارزش کنیم.

استان سمنان در زمان انقلاب و دفاع مقدس سه هزار شهید تقدیم نظام کرده است که از این تعداد یک هزار و ۴۰۰ شهید منسوب به شهرستان شاهرود است.

شهرستان شاهرود در دوران دفاع مقدس ۱۷ هزار نفر روز رزمنده به جبهه اعزام کرده است.

کد خبر 2535354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha