۲۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۵۵

در آستانه برگزاری اجلاسیه بزرگ شهدا/

همایش پیاده روی خانوادگی در شاهرود برگزار شد

همایش پیاده روی خانوادگی در شاهرود برگزار شد

شاهرود - همزمان با آخرین آدینه فروردین ماه و در آستانه رویداد عظیم فرهنگی و اجلاسیه بزرگ شهدای شاهرود پیاده روی خانوادگی با حضور عاشقان فرهنگ ایثار و شهادت از حرم شهدای گمنام تا گلزار شهدا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صدها تن از دلدادگان حسینی و عاشقان خمینی(ره) صبح آدینه با حضور در مسیر شهدای گمنام شهرستان شاهرود پس از عهد بستن با سرور خویش راهی گلزار خونین بالان عرصه ایثار و شهادت شدند.

امروز صدها تن از گوشه و کنار شهرستان شاهرود خود را به حرم شهدای گمنام در ارتفاعات این شهر رسانده بودند تا در آستانه اجلاسیه عظیم بالغ بر یک هزار شهید شهرستان دل ها را به نام نامی حق جلا دهند و بر بال دلدادگی خود را راهی میعادگاه عشق و گلزار خوبی ها کنند.

این پیاده روی از حرم شهدای گمنام تا گلزار شهدا به مسافت حدود پنج کیلومتر برگزار شد.

مسیر عشق تا عشق انسان را سبک می کند

یکی از شرکت کنندگان در این پیاده روی خانوادگی احساس خود را اینگونه بیان می کند: احساس سبک بالی و یا تولد دوباره در مسیر عشق تا عشق به همراه من است.

حاج حسین ولی نصب در ادامه می گوید: باید از دست اندرکاران این حرکت زیبا تشکر کرد چراکه در آستانه اجلاسیه فرصتی برای تجدید میثاق با آرمان های شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی پیدا شده است.

وی ادامه می دهد: طی طریق در مسیر عشق یکی از زیباترین اقدامات برگزار کنندگان اجلاسیه بالغ بر یکهزار لاله گلگون کفن شهرستان شاهرود است چراکه در کنار شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های جوان، موجب سبک بالی و تجدید خاطرات برای نسل های پیشین نیز می شود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس، درباره اهمیت اشاعه فرهنگ شهادت طلبی در جامعه می گوید: نسل جوان این روزها به واسطه زندگی ماشینی کمتر با معنویات عجین است، لیکن این قبیل اقدامات موجب کاهش شکاف بین نسل ها می شود.

ولی نصب ادامه می دهد: اکنون اگر به شرکت کنندگان در همین مراسم نگاهی بیندازیم خواهیم یافت که حداقل۶۰ درصد از این عزیزان دوران دفاع مقدس را ندیده اند و این نشانه خوبی برای برگزار کنندگان اجلاسیه شهداست چراکه توانسته اند در ارتباط برقرار کردن بین نسل ها موفق باشند.

وی می افزاید: هرکس امروز در این مکان حضور، دلداده حسین(ع) و مکتب شهادت طلبی است و این مکتب حسین است که کوچک و بزرگ، پیر و جوان، زن و مرد نمی شناسد و متعلق به همه اقشار است.

حضور در مراسم شهدا تکلیف است

دیگر شرکت کننده در این پیاده روی خانوادگی که با همسر و نوزاد دو ماهه خود در این مراسم شرکت کرده است، می گوید: حضور در این آئین و مراسم را به نوعی تکلیف برای خود و خانواده ام می دانم چراکه شهدای بزرگوار بر گردن ما حق دارند و شاید با این حضور ها بتوانیم ذره ای از دین خود را به شهدای عزیزمان ادا کنیم.

محمدرضا عباسی نوده تاکید دارد: احساس وظیفه و حضور در مراسم و آئین های مذهبی و دینی است که مردم را از سراسر شهرستان به مسیر حرم شهدای گمنام تا گلزار شهدای شاهرود می کشاند.

وی افزود: مقام والای شهدا آنقدر فرا زمینی است که حتی در تصور ما نزدیکی و عنایت آنها نمی گنجد لیکن این قبیل حضورها شاید بتواند برای ما گوشه چشمی از سوی بندگان صالح خدا در بر داشته باشد.

این شهروند شاهرودی درباره حضور خانوادگی در مراسم می گوید: حضور در کنار خانواده باعث می شود تا هم ادای دینی به شهدا کرده باشیم و هم در جلای روح و معنویات خود اقدام کرده باشیم.

عباسی نوده ادامه می دهد: به واسطه همراه داشتن نوزاد و هوای نسبتا سرد صبح آدینه شاید نتوانیم در تمامی مسیر حضور داشته باشیم اما حداقل برای دقایقی سبک بالی را میهمان دلهایمان کرده ایم همچنین بنده معتقدم انسان حتی در نوزادی نیز متوجه رخدادهای پیرامونش است لیکن حضور فرزند نوزادم در این آئین برای او نیز سبب خیر است.

روزی ویژه برای نسلهای مختلف در شاهرود

یکی از بانوان شاهرودی حاضر در پیاده روی خانوادگی نیز می گوید: تقریبا هر روز برای پیاده روی به مسیر شهدای گمنام می آیم اما امروز، روزی ویژه برایم است.

احمدی تاکید دارد: تجدید میثاق با آرمان های شهدا، جلای روح، تبرک و حضور هرچند کوچک در اجلاسیه شهدای شهرستان از جمله اهدافی هستند که هر شهروند شاهرودی می تواند در آئین پیاده روی خانوادگی در مسیر عشق، دنبال کند.

وی ادامه می دهد: برگزاری چنین رویدادهایی اقدامی پسندیده است و برگزار کنندگان آن شایسته تقدیر هستند چراکه همه ما زندگی، اقتدار، امنیت و آسایش امروزمان را مدیون مجاهدت های شهدای بزرگوار هستیم لیکن بر ما واجب است تا با یادآوری رشادت هایشان در انتقال فرهنگ شهادت و ایثار به نسل های جوان کوشا باشیم.

این شهروند شاهرودی با اشاره به احساس خود در پیاده روی مسیر عشق، می گوید: احساس سبکی و تولد دوباره دارم سخن های جانباز گرامی که با شما صحبت می کرد را شنیدم و می خواهم تصدیق کنم که من هم احساس سبک بالی و بی وزنی دارم گویا پاهایم از آن من نیستند و بر بال فرشتگان پرواز می کنم.

احمدی ادامه می دهد: این نیروی عظیمی که ما را به سمت خود می کشاند، قطعا عنایات حق تعالی است همچنین نیروی معنوی شهدایی است که رفتند تا ما بمانیم.

مسیر عشق پایان ندارد

مسیر راهپیمایی خانوادگی که به همت برگزار کنندگان اجلاسیه بیش از یکهزار شهید شهرستان شاهرود برگزار می شود، شاید بیش از پنج کیلومتر طول نداشته باشد اما دنیایی از عشق و شور در همین مسیر کوتاه قرار دارد.

دنیایی از خوبی ها، رشادت ها، مردان خدا، زیبایی ها و مردانگی ها که تمامی ندارد و خوشا به حال آنانی که در مسیری گام می نهند که ابتدای آن با شهید آغاز می شود و انتهای آن با شهید خاتمه می یابد.  

کد خبر 2535911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha