۳۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۰۶

طلاب حوزه های علمیه مشهد جنایات آل سعود در یمن را محکوم کردند

طلاب حوزه های علمیه مشهد جنایات آل سعود در یمن را محکوم کردند

مشهد- جمع کثیری از طلاب حوزه های علمیه مشهد و روحانیان صبح امروز در تجمعی اعتراض آمیز در حمایت از کشتار مردم بی دفاع یمن جنایات آل سعود را محکوم و خواستار توقف جنگ شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این تجمع اعتراض آمیز که روز دوشنبه با حضور علماء، اساتید، فضلاء و طلاب حوزه های علمیه  همگام با حوزه های علمیه سراسر کشور در مدرسه علمیه نواب مشهد برگزار شد معترضان با سردادن شعار «سعودی جنایت می کند، آمریکا حمایت می کند» و همچنین «رژیم آل سعود، مجری امر یهود» جنایات عربستان در کشور یمن را محکوم کردند.

دفاع از مردم یمن وظیفه اخلاقی و اسلامی است

در این تجمع اعتراضی همچنین امام جمعه موقت مشهد و رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به حمله وحشیانه آل سعود به مردم مظلوم یمن گفت: در حال حاضر یمن از داخل با حرکت های ددمنشانه القاعده رو به رو است و از خارج نیز با چراغ سبز شورای امنیت سازمان ملل متحد به وحشیانه ترین شکل ممکن مورد هجمه آل سعود قرار گرفته است.

حجت الاسلام محمدباقر فرزانه دفاع از مردم مظلوم یمن را وظیفه اخلاقی و اسلامی عنوان کرد و افزود: این حمله وحشیانه باعث شده است که زیرساخت های کشور یمن نابود شده و در هیچ نقطه ای از این کشور زنان و کودکان احساس امنیت نداشته و مورد قتل عام قرار گیرند.

وی اذعان کرد: در چنین شرایطی وظیفه اخلاقی و اسلامی ما حکم می کند که به دفاع از این مردم مظلوم به پاخیزیم.

حجت الاسلام فرزانه با اشاره به اینکه امروز بعد از گذشت ۱۴ قرن از طلوع خورشید اسلام، امت اسلامی با دشمنانی با قد و قواره و قدرت بی سابقه رو به رو هستند، تصریح کرد: امروز دنیای اسلام دشمنانی سلطه طلب همچون انگلیس و آمریکا و فرانسه، دشمنانی خون آشام همچون رژیم غاصب صهیونیستی، دشمنانی از گروه های افراطی همچون القاعده، وهابیت و داعش و دشمنانی از مرتجعین عرب، عیاش و ابله همچون آل سعود را در برابر خود دارد.

وی ادامه داد: دشمنان امروز اسلام دشمنانی هستند که اگر جهان اسلام کمترین فرصت را به آن ها بدهد با غفلت و عدم آگاهی مسلمانان در برابر آن ها پوست جهان اسلام را کنده و گوشت آن را می خورند و استخوانش را خرد می کنند.

اندیشه و تفکر شیعی کاربرد و قدرت خود را به دنیا ثابت کرده است

امام جمعه موقت مشهد افزود: پس از آنکه مکتب تشیع و اندیشه شیعی موفق شد در نقطه حساسی از جهان حکومتی بر مبنای اسلام ناب، اسلام ضد سلطه و ضد اشرافیت گری و مدافع محرومان را تشکیل دهد و قدرت مندانه پیش روی کند و در برابر دشمنان به پیروزی رسد، دشمنان این مکتب تمام توان خود را در از بین بردن این الگوی اسلامی به کار بردند چرا که اگر این الگو به سایر کشورهای اسلامی نفوذ پیدا کند جایگاه آنان به خطر خواهد افتاد.

وی خاطرنشان کرد: امروزه اندیشه و تفکر شیعه بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال کاربرد و قدرت خود را به دنیا نشان داده و ثابت کرده است که می تواند انرژی های آزاد شده را هدایت کند چنانکه سابقه این امر را در پیروزی انقلاب اسلامی به نمایش گذاشت و توانست انرژی لبنان را قبضه و بسیج کند و غزه را در برابر آمریکا و صهیونیست مقاوم کند و عراق و سوریه را حفظ کند و یمن را نیز که امروز به تکه ای از آتش تبدیل شده است حفظ خواهد کرد.

آل سعود مرتکب اشتباهی بزرگ شد

حجت الاسلام فرزانه با تاکید بر اینکه آل سعود در حمله به یمن اشتباه بزرگی را مرتکب شده است، گفت: آل سعود از این بابت که کشور یمن که در کنار گوشش قرار دارد با الگوگیری از انقلاب ایران تبدیل به دشمن سرسخت و مقاوم در برابر خود او شود، ترسیده است.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی تصریح کرد: امروز آل سعود خود را در باتلاق خشم و ظلم فرو خفته مردم یمن قرار داده و خود را در دریای متلاطم و مواج ایمان، مقاومت، جنگجویی و ایستادگی مردم یمن قرار داده است و روز به روز در این باتلاق فرورفته و در آینده نیز لاشه مردار او آیه و عبرتی برای دیگران خواهد شد.

وی خطاب به طلاب و روحانیون گفت: شما به عنوان طلاب و جوانان روحانی مکتب تشیع به چند نکته نیاز دارید، اول آنکه به فقاهت و ایمان و زهدی همچون فقاهت و زهد امام راحل، در مرحله دوم به جامعیتی برای هدایت امت اسلامی به سوی کمال همچون جامعیت شهید مطهری، سوم به شجاعت و سیاست و مقاومتی از نوع شهید بهشتی، چهارم به پیوستگی و ولایتمداری از نوع سید حسن نصرالله و در نهایت به روحیه جهادی و انقلابی ایثارگران در دوران انقلاب اسلامی نیازمندید.

در این تجمع معترضان با شعارهایی همچون «ای قاتل سعودی مرگت باد، جیره خور سعودی مرگت باد»، «انصارالله پیروز است، آل سعود نابود است»، «سعودی جنایت می کند، آمریکا حمایت می کند»، «رژیم آل سعود، مجری امر یهود» و «یاایهاالمسلمون اتحدوا اتحدوا» اعتراض خود را اعلام کردند.

کد خبر 2538254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha