۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۱۱

آیت الله دری نجف آبادی:

همایش بین المللی امام سجاد(ع) برگزار می‌شود

همایش بین المللی امام سجاد(ع) برگزار می‌شود

قم - نایب رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: همایش بین المللی امام سجاد(ع) مردادماه سال جاری با حضور شخصیت‌های بین المللی و داخلی در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی قبل از ظهر پنج شنبه در نشست خبری همایش بین المللی امام سجاد(ع) که در سالن جلسات مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار شد، اظهار کرد: مجمع جهانی اهل بیت(ع) از زمان تأسیس تا کنون منشأ خیر و برکات زیادی بوده است.

وی با اشاره به برگزاری اجلاسیه سلانه عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، ادامه داد: این مجمع عمومی هر ساله در تهران با حضور شخصیت‌ها و علمای جهان تشیع برگزار می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اجلاسیه مجمع جهانی اهل بیت(ع) در مردادماه سال جاری با حضور بیش از ۷۰۰ نفر از شخصیت‌های جهان تشیع و بزرگان و صاحب نظران برگزار می‌شود.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزاری سالیانه همایش در رابطه با یکی از ائمه بزرگوار است، تصریح کرد: در سال ۹۳ همایش بین المللی امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

وی عنوان کرد: امسال یک همایش بین المللی در روز دوشنبه ۲۴ مردادماه با موضوع امام سجاد(ع) با حضور شخصیت‌های بین المللی و داخلی، در تهران برگزار می‌شود که یک کار مقدس و پر جاذبه است.

نایب رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه زحمات امام سجاد(ع) پس از واقعه عاشورا هیچ‌گاه در تاریخ فراموش نمی‌شود، گفت: امام سجاد(ع) در سخت‌ترین شرایط تاریخ اسلام، معارف الهی را به مردم معرفی می‌کردند و آثاری که از امام سجاد(ع) به دست ما رسیده برگ زرین و پر افتخاری برای اسلام، شیعه و دوستداران اخلاق و معنویت است.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: ۱۱۴ مقاله به دبیرخانه همایش رسیده که از این تعداد ۲۹ مقاله در هیئت علمی همایش بین المللی امام سجاد(ع) پذیرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۵ چکیده مقاله هم به دبیرخانه همایش رسیده، بیان کرد: نویسندگان مقالات تا پایان اردیبهشت‌ماه فرصت دارند چکیده مقالات خویش را ارسال کنند و اصل مقالات هم باید تا پایان خردادماه به دبیرخانه همایش ارسال شود.

صحیفه سجادیه به ۱۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده است

نایب رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه صحیفه سجادیه به ۱۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده است، ابراز کرد: تمامی آثار و کتب مربوط به همایش بین المللی امام سجاد(ع) در روز همایش در نمایشگاهی برای بازدیدکنندگان عرضه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: در پایگاه اطلاع رسانی همایش بین المللی امام سجاد(ع) نیازهای اولیه مخاطبان از قبیل معرفی حضرت امام سجاد(ع)، صحیفه سجادیه، رساله حقوق و اخبار، مقالات، کتاب‌شناسی‌ها، ارسال مقالات، مصاحبه‌ها، ویژه‌نامه‌ها، پیوند‌ها و... گنجانده شده است.

آیت الله دری نجف آبادی از همه اندیشمندان، صاحبنظران و علمای جهان اسلام دعوت کرد که آثار خود را به زبان‌های زنده دنیا برای غنی‌تر شدن هر چه بیشتر همایش بین المللی امام سجاد(ع) به دبیرخانه ارسال کنند.

کد خبر 2560258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha