۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۵۲

احمدی:

زمان ورود دام به مناطق حفاظت شده چهارمحال و بختیاری مشخص شد

زمان ورود دام به مناطق حفاظت شده چهارمحال و بختیاری مشخص شد

شهرکرد - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: زمان ورود دام به مناطق حفاظت شده محيط زيست در چهارمحال و بختیاری اول خردادماه سالجاری تعیین شده است.

شهرام احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه زمان ورود دام به مناطق حفاظت شده محيط زيست در چهارمحال و بختیاری اول خردادماه سالجاری تعیین شده است، اظهار داشت: چرای زود هنگام دام در مراتع ييلاقی يكی از عوامل اصلی و مهم تخريب این مناطق است.

وی با اشاره به سياست ها و اهداف تعادل دام و مرتع و پروژه مديريت چرای دام اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان چهارمحال و بختيار، عنوان کرد: بر اساس برگزاری نشست ها و همفکری ها بین ادارات مربوطه تصمیم گرفته شده است زمان ورود دام به مناطق حفاظت شده محيط زيست در چهارمحال و بختیاری اول خردادماه تعیین شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در صورتی که دامداران از تاریخ مشخص شده زودتر واردمنطقه های حفاظت شده شوند، تخلف کرده اند و برابر مقررات با آنها برخورد قانونی می شود.

چراي دام

ورود زودهنگام دام به مراتع موجب از بین رفتن گل و دانه گیاهان می شود

وی اظهار داشت: با توجه به مواد 44 و 44 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع كشور و ساير قوانين جاری هر گونه چرای غيرمجاز جرم محسوب و علاوه بر صدور اخطاريه ابطال پروانه چرا با متخلفين از طريق مراجع انتظامی و قضائی برخورد خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: چرای دام بیش از حد توان مراتع یکی از مهمترین عوامل در کاهش پوشش گیاهی مراتع به شمار می رود که نقش مهمی در فرسایش خاک دارد.

شهرام احمدی گفت: ورود زودهنگام دام به مراتع موجب می شود که دام ها گل گیاهان را بخورند و یا از بین ببرند که این مهم موجب کاهش تولید دانه می شود و این امر نقش مهمی در کاهش رویش گیاهان در سال های آینده دارد.

کد خبر 2569066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha