۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۲۸

در گفتگو با مهر؛

خسارت های طوفان شدید چند روز اخیر در خوزستان تشریح شد

خسارت های طوفان شدید چند روز اخیر در خوزستان تشریح شد

اهواز - مدیركل بحران استانداری خوزستان، خسارت های ناشی از طوفان شدید چند روز اخیر در شهرهای مختلف خوزستان را تشریح کرد.

هاشم بالدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار كرد: در چند روز اخیر باد شدیدی با سرعت ۷۰ تا ۱۰۰ كیلومتر در ساعت را در برخی از شهرهای استان داشتیم. این باد شدید باعث برخواستن گرد و غبار شده كه به تبع آن هم شاهد باران، تگرگ و رعد و برق بودیم.

وی افزود: از ساعت ۱۱ صبح روز پنج شنبه این وضعیت در استان شروع شد. البته این وضعیت بارندگی و باد شدید قبلا توسط هواشناسی پیش بینی شده و هشدارهای لازم هم به استان اعلام كردیم.

مدیركل بحران استانداری خوزستان تصریح كرد: شهرهای هویزه و دشت آزادگان شاهد طوفان شدید و گرد و غبار بوده و بر اثر آن برخی از درختان و پایه های برق این شهرها قطع شد. مردم این شهر قطعی برق را نیز داشتند. همچنین در حمیدیه این باد بود ولی مشكلی نداشتیم.

بالدی بیان كرد: در اهواز هم طوفان باد داشتیم ولی هنوز گزارشی از خسارت ها اعلام نشده است. در گتوند باد شدید با سرعت ۷۰ تا ۷۵ كیلومتر در ساعت داشتیم. باعث شكسته شدن درختان و برخی از تابلوهای تبلیغاتی شده است.

وی یادآور شد: در شوش هم گرد و غبار، باد شدید و رعد و برق داشتیم. این شهر هم پایه های برق شهری و روستایی اش قطع شد. قطعی برق در برخی از مناطق شهر نیز وجود داشت.

مدیركل بحران استانداری خوزستان ادامه داد: مسجد سلیمان هم باد شدید را شاهد بوده كه به تبع آن درختان قطع شده و قطعی برق را نیز داشتیم. در دزفول باران قابل ملاحظه به همراه آب گرفتگی خفیف وجود داشت. در ایذه باد شدید، رعد و برق و بارندگی خفیف و قطعی كوتاه مدت برق را داشتیم.

بالدی عنوان كرد: در باغملک باد، بارندگی و قطعی برق كوتاه مدت و خسارت به محصولات كشاورزی را داشتیم. همچنین در این شهر برخی از عشایر چندین منطقه حدود ۱۶۰ خانوار دچار مشكل شدند كه با بالگرد هماهنگی كرده و با همكاری هلال احمر یك سری كمك ها را برای آنها ارسال كردیم.

وی تاكید كرد: در لالی باد شدید، گرد و غبار و تگرگ كوتاه مدت را داشتیم كه به محصولات كشاروزی آسیب وارد كرد. در اندیكا هم همینطور خسارت محصولات كشاروزی را داشتیم. در شوشتر هم باد شدید و قطعی برق را داشتیم.

مدیركل بحران استانداری خوزستان در پایان گفت: طبق پیش بینی و اعلام وضعیت توسط هواشناسی، اداره كل بحران روز پنج شنبه به تمامی فرمانداران استان و هلال احمر اعلام آمادگی كرد.

کد خبر 2572961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha