۳۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۶

طی روزهای اخیر؛

باران و طوفان در بخش خرقان زرندیه موجب خسارت شد

باران و طوفان در بخش خرقان زرندیه موجب خسارت شد

زرندیه- بخشدار بخش خرقان زرندیه گفت: در اثر طوفان، بارش باران شدید و جاری شدن سیل طی روزهای اخیر، قنوات و برخی بخش های کشاورزی این منطقه دچار خسارت شد.

موسی لطفی فر در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: بارش شدید باران همراه با تگرگ و طوفان طی روزهای پایانی تیرماه در این منطقه به وقوع پیوست که اگر چه بارش رحمت الهی جای شکرگذاری دارد، ولی متاسفانه در  این بخش به قنوات و اراضی کشاورزی خسارت وارد کرده است.

وی تصریح کرد: این بارش ها بیشترین آسیب را متوجه قنوات و نهرهای کشاورزی کرد اما با توجه به فصل برداشت گندم در این منطقه بخشی از مزارع گندم و باغات منطقه خرقان نیز بر اثر وزش طوفان دچار خسارت شدند که کارشناسان در حال برآورد میزان خسارت وارده به بخش کشاورزی این منطقه هستند.

لطفی فر ادامه داد: اقتصاد مردم خرقان بر پایه کشاورزی و دامداری است و عمده محصولات کشاورزی آن گندم و جو، حبوبات، بادام، گردو، صیفی و کشمش است.

بخشدار خرقان ابراز داشت: شهرستان زرندیه دارای دو بخش شامل مرکزی و خرقان با مرکزیت شهر رازقان است که بخش خرقان با ۳۸ روستا یکی از سردترین بخش های شهرستان زرندیه است که به دلیل واقع شدن در ارتفاع و شرایط کوهستانی دارای زمستان های سرد است و هر ساله در فصل بهار و تابستان دستخوش طوفان و رعد و برق قرار می گیرد.

طی ماه های اردیبهشت و خرداد سال جاری نیز طوفان و باران شدید به بخشی از باغات و اراضی کشاورزی شهرستان زرندیه خسارت وارد کرده و سبب شکسته شدن شاخه های درختان انگور و همچنین خسارات سنگین به درختان سیب این شهرستان شده بود.

کد خبر 2863630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha