۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۴۹

کنسرت موسیقی «مکتب تنبور باستان» در نیاوران

کنسرت موسیقی «مکتب تنبور باستان» در نیاوران

کنسرت موسیقی «مکتب تنبور باستان» به خوانندگی و آهنگسازی میر وحید رادفر با تعدادی از سازهای ابداعی ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این کنسرت نهال حیدری، علی اکبر مرادی مشکین با ساز تنبور و فرهاد صفری، سپیده شایان راد با سازهای کوبه ای به اجرای برنامه می پردازند ضمن اینکه میر توحید رادفر با ساز ابداعی «اندوه» در کنار میر وحید رادفر به هنرنمایی خواهد پرداخت.  البته «کارنگ»، «زروان» و «باژنگ» نیز از سازهای ابداعی فرهاد صفری نوازنده کوبه ای این گروه هستند. اشعاری هم که این گروه برای کنسرت پیش روی خود در نظر گرفته است از شاعرانی همچون سعدی، مولانا، حافظ و ابوسعید ابوالخیر است. 

میر توحید رادفر مبدع ساز «اندوه» درباره چگونگی ساخت این ساز توضیح داد: در سال ۸۵ بود که ایده ساخت این ساز به ذهنم رسید چرا که نبود سازی با صدای بم برای همراهی با تنبور همیشه مرا آزار می داد زیرا سازهای بمی مثل عود و یا رباب بنا به دلایلی همچون نداشتن پرده و یا به دلیل اینکه اکثر نوازندگان این قبیل سازها را با فواصل سنتی می نوازند، قابلیت همراهی با ساز تنبور را ندارند.

وی ادامه داد: ساز اندوه اجرای بسیار راحتی دارد. این ساز دارای سه سیم است که قابلیت اجرا تا یک و نیم اکتاو را نیز دارد. ضمن اینکه متریالی که برای ساخت آن استفاده شده چوب توت و گردو و طرح کلی آن از بت و جقه است.

کنسرت موسیقی«مکتب تنبور باستان» ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه ساعت ۲۱ در سالن خلیج فارس برگزار می شود.

کد خبر 2583493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha