حاشیه های برنامه ریزی برای نسل پنجم موبایل؛

جای خالی اپراتورهای موبایل/ معاون وزیر ارتباطات وقت نداشت

جای خالی اپراتورهای موبایل/ معاون وزیر ارتباطات وقت نداشت

برنامه ریزی برای ورود نسل پنجم موبایل با برگزاری نخستین همایش بررسی راهکارهای این فناوری ارتباطی در کشور کلید خورد که این همایش با حاشیه هایی همراه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، آغاز مطالعات برای ورود نسل پنجم موبایل به کشور که طبق پیش بینی ها قرار است تا ۵ سال آینده محقق شود، نشان از برنامه ریزی مسئولان برای ورود برنامه ریزی شده به این فناوری و حرکت منسجم در جهت استفاده از نسل پنجم ارتباطات را دارد تا مشکلاتی که تاکنون نسل های مختلف موبایل در کشور داشته اند باردیگر تکرار نشود.

براین اساس نخستین همایش نسل پنجم موبایل در جهت بررسی راهکارهای ورود به این فناوری صبح امروز در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

این همایش با تاکیدات بسیاری که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از روزهای قبل از همایش داشت قرار بود با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شود اما وی به دلیل سفر استانی به استان مرکزی در این همایش حضور نیافت.

علی اصغر عمیدیان معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به نمایندگی از وزیر ارتباطات در این همایش حضور یافت تا جای خالی وزیر را به عنوان مسئول سیاستگذار در این بخش پر کند.

حضور علی اصغر عمیدیان در این همایش با حاشیه هایی همراه بود به نحوی که وی حاضر به پاسخگویی به سوالات رسانه های رسمی این حوزه نشد و تنها به پاسخگویی به رسانه تصویری بسنده کرد.

وی در پاسخ به اعتراضات اصحاب رسانه و خبرنگاران خبرگزاری های رسمی برای طرح سوال، با لحنی پرخاشگرانه که پیش تر نیز از وی دیده شده است، گفت: وقت برای پاسخگویی ندارد.

این رفتار و اقدام تعجب برانگیز معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حالی صورت گرفت که موضوعات مهمی چون نرخ های مخابراتی، اختلالات گسترده تلفن همراه و موضوعات اینترنت از جمله مواردی است که از سوی مسئولان پاسخ داده نشده است و رسانه ها با حضور معاون وزیر در این همایش وقت را مغتنم شمرده و قصد داشتند در این زمینه سوالاتی داشته باشند که دکتر عمیدیان، زمانی برای پاسخگویی نداشت.

به نظر می رسد سیاست رسانه ای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم به نحوی است که تنها محمود واعظی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پاسخگوی رسانه ها است و معاون وی حتی اگر به نمایندگی از وزیر ارتباطات در جلسه ای حضور یابد اعتقادی به پاسخگویی به رسانه ها ندارد.

در این همایش، جای خالی اپراتورهای موبایل که بازیگران اصلی عرصه تلفن همراه هستند و باید در برنامه ریزی های ورود نسل پنجم موبایل حضور فعال داشته باشند نیز مشاهده می شد. این در حالی است که برخی از شرکتهای خارجی مرتبط با موبایل در این برنامه حضور فعالی داشتند.

کد خبر 2778642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha