۲۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۵:۴۵

فرماندار خمین:

حمایت از مشاغل خرد شهرستان خمین را از محرومیت نجات می دهد

حمایت از مشاغل خرد شهرستان خمین را از محرومیت نجات می دهد

خمین- فرماندار خمین گفت: نگاه ویژه به مشاغل خانگی و خرد، اجرای طرح های اشتغال و حمایت از متقاضیان ایجاد مشاغل خرد، باعث نشاط و محرومیت زدایی از شهرستان خمین می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی ساداتی روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال خمین اظهار داشت: تاکنون ۳۰ طرح اشتغالزایی در روستا و ۲۲ طرح در بخش مرکزی شهرستان بسترسازی شده و زیرساخت های مناسب برای راه اندازی این مشاغل فراهم شده است.

وی افزود: با توجه به جامعه پر جمعیت افراد تحت حمایت، تلاش بر این بوده که در توزیع اعتبارات با اولویت حل مشکلات مردم هماهنگی ایجاد کنیم.

فرماندار خمین اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید شهرستان تاکنون چهار نفر را به عنوان کارفرما معرفی کرده اند و لازم است که با تعامل با بخشداران، کارفرمایان بیشتری معرفی شده و حمایت شوند.

ساداتی گفت: وام های اشتغال زایی در خصوص خانواده های تحت پوشش شهری و روستایی برای کارگاه های خیاطی، دام پروری و گلکاری جهت ایجاد اشتغال معرفی شده اند که این وام ها فقط مخصوص زنان سرپرست خانوار با بازپرداخت شش ساله است و به همین دلیل با محدودیت پرداخت به متقاضیان و عدم پذیرش آنها روبرو هستیم.

فرماندار خمین اظهار داشت: جهت اشتغال پایدار در روستاها نیز اقدامات خوبی صورت گرفته اما جهت رسیدن به هدف اشتغالزایی و رشد و توسعه شهرستان، باید با نظارت دقیق موانع را از میان برداریم تا افراد متقاضی ایجاد اشتغال جهت اخذ تسهیلات مورد نیاز به بانک عامل معرفی شوند.

ساداتی در خصوص مشکلات مرتبط به آب روستاهای شهرستان خمین گفت: در بحث آب روستایی اقدامات و تامین زیر ساخت هایی پیگیر شده اما در حال حاضر هشت روستا در شهرستان خمین با تانکر آبرسانی می شوند و در ۱۳ روستا نیز آب جیره بندی شده است و می طلبد با تلاش متولیان امر عملیات اجرایی طرح انتقال آب کوچری به شهرستان خمین با سرعت بیشتری صورت بگیرد.

کد خبر 2857250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha