۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۳۸

مدیر جهاد کشاورزی زرندیه:

سیل و طوفان به کشاورزی زرندیه ۷۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد

سیل و طوفان به کشاورزی زرندیه ۷۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد

زرندیه- مدیر جهاد کشاورزی زرندیه گفت: سیل و طوفان هفته گذشته ۷۰ میلیارد ریال به باغ ها، اراضی کشاورزی و قنوات این شهرستان خسارت وارد کرده است.

احمد قره بیگلو در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: طی طوفان و سیل اخیر، ۶۵ میلیارد ریال به اراضی کشاورزی و باغات شهرستان زرندیه خسارت وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی زرندیه تصریح کرد: سیل و طوفان پنج میلیارد ریال نیز به قنوات این شهرستان خسارت زده است.

بارش شدید باران همراه با تگرگ و طوفان و جاری شدن سیل، طی روزهای پایانی تیرماه سال جاری در زرندیه به قنوات، اراضی کشاورزی و مزارع گندم خسارت وارد کرد و این در حالی است که اقتصاد و معیشت مردم این منطقه عمدتا برپایه کشاورزی و کشت و گندم و جو است.

طی ماه های اردیبهشت و خرداد سال جاری نیز طوفان و باران شدید به بخشی از باغات و اراضی کشاورزی شهرستان زرندیه خسارت وارد کرده و سبب شکسته شدن شاخه های درختان انگور و همچنین خسارات سنگین به درختان سیب این شهرستان شده بود.

قره بیگلو همچنین با بیان این که برداشت محصول گندم همچنان در بخش خرقان این شهرستان ادامه دارد، اظهار داشت: تاکنون ۱۲ هزار تن محصول گندم در این شهرستان توسط سه مرکز خریداری شده که پیش بینی می شود این رقم به ۲۰ هزار تن برسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه با بیان این که سالانه بیش از ۴۵۰ هزار تن انواع محصول های زراعی و باغی در این شهرستان تولید می شود، گفت: حدود ۹۲ هزار تن از محصول کشاورزی زرندیه باغی است که بیشترین محصول آن پسته، بادام، انگور و گردو می باشد.

گفتنی است زرندیه دارای ۱۳هزار و ۵۰۰ هکتار باغ است و سالانه بیش از ۲۵ درصد از محصول های باغی استان مرکزی در این شهرستان تولید می شود که به علت کیفیت بالا و زودرس بودن، جایگاه ویژه ای در بازار مصرف استان مرکزی و دیگر مناطق کشور دارد.

کد خبر 2870058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha