۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۲۰:۲۰

معاون روابط کار وزارت کار:

ناوگان تجهیزات معادن کشور نوسازی می شود

ناوگان تجهیزات معادن کشور نوسازی می شود

گرگان- معاون روابط کار وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: ناوگان تجهیزات معادن کشور نوسازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن هفده تن، عصر سه شنبه، در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: معادن زغال سنگ به لحاظ ایمنی حساسیت خاصی دارد و حفظ سلامت  جسمی و بهداشت نیروی کار  برای ما بسیار مهم است بر همین اساس در دولت تدبیر برنامه ریزی خاصی روی تغییر رویکرد روابط کار انجام دادیم.

وی با بیان این که  برنامه های علمی را مبتنی بر دانش پی ریزی کرده ایم که از حوادث جلوگیری کنیم، گفت: یکی از فعالیت هایی که ریسک آن بالاست معادن است و ما مهم ترین تمرکزمان در ایمنی محیط کار روی معادن است. دنبال این هستیم که کارفرماها را نسبت به ایمنی نیروی کار حساس کنیم و تعامل خوبی با تشکل های کارفرمایی داشتیم.

وی بیان کرد: به دنبال برنامه های آموزشی برای یک میلیون نفر هستیم تا رفتار نیروی کار را خصوصا در فعالیت های پر خطر مثل ذوب آهن وذوب فلزات ایمن کنیم تا با آموزش هایی که می بینند از خود در محیط کار صیانت کنند.

هفده تن افزود: در بخش نوسازی لوازم و تجهیزات در نظر داریم ناوگان تجهیزات معادن را نوسازی کنیم تا محیط کار ایمن شود. اگر حوادثی اتفاق بیفتد که در محیط کار منجر به فوت شود و کارفرما مقصر باشد، حتما بحث های کیفری را پیگیری می کنیم.

وی تصریح کرد: البته تعامل سازنده ای با کارفرماها داریم و سرمایه گذاری آن ها را ارج می گذاریم. نسیم دستاوردهای ایمنی در محیط کار را در پایان سال ۹۴ با کاهش حوادث منجر به فوت مشاهده می کنیم.

معاون روابط کار وزارت کار افزود: اعتقاد داریم که شریف ترین و مظلوم ترین کارگران کشور کارگرانی هستند که در عمق معادن زیرزمینی خصوصا معادن آلاینده زغال سنگ کار می کنند و افزایش حقوق دستمزد از مهم ترین خواسته های کارگران معادن گلستان بود.

ایجاد تشکل های صنفی کارگری در اولویت است

هفده تن با بیان این که در نظر داریم تا حداکثر دستمزد را در معادن زغال سنگ اعمال کنیم گفت: ایجاد تشکل های صنفی کارگری معادن را در اولویت قرار دادیم و در نظر داریم  طرح طبقه بندی مشاغل انجام دهیم تادستمزد ها بر این اساس  حداقل دو برابر افزایش پیدا می کند.

وی بیان کرد: افزایش حقوق را از معادن دولتی آغاز کرده ایم و در استان نیز موضوع معوقات حقوق کارگران معادن را پیگیر هستیم.

 هفده تن تصریح کرد: در نامه ای به همه کارفرماهایی که کار معادن را به پیمانکاران واگذار کرده اند دستور داده ایم تا تمام مسائل مربوط به حقوق و دستمزد کارگران را همان ابتدا به پیمانکار بگویند و سودعادلانه ای نیزبرای پیمانکار در نظر بگیرند تا پیمانکار از حقوق کارگران برای سود خود کنار نگذارد.

وی افزود: مقرر کرده ایم تا حقوق بر اساس عدالت مزدی برای باشد چون تبعیض مزدی است که نیروی کار را در محیط دولتی و خصوص ی رنج می دهد و ما دنبال آن هستیم به ویژه در بخش خصوصی عدالت مزدی  را اجرا کنیم.

کد خبر 2875348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha