۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۳۳

میرزاده در پاسخ به سوال مهر خبر داد:

انتقال بخشی از اعتبارات رشته های مهندسی به حوزه پزشکی

انتقال بخشی از اعتبارات رشته های مهندسی به حوزه پزشکی

رئیس دانشگاه آزاد در خصوص زیان ده بودن واحد های پزشکی دانشگاه آزاد گفت: بودجه مورد نیاز برای واحدهای پزشکی که زیان ده هستند را از اعتبارات رشته های مهندسی تامین می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید میرزاده در دومین جشنواره لقمان حکیم دانشگاه آزاد که صبح امروز در بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد برگزار شد، در جمع خبرنگاران، در خصوص افزایش ظرفیت در حوزه های پزشکی گفت: ظرفیت حوزه های پزشکی را با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام داده ایم و میزان افزایش در حدود سال ۱۳۹۳ است.

وی افزود: برای افزایش توسعه کیفی در حوزه پزشکی هماهنگی هایی انجام شده و تمام رشته های دانشگاه آزاد در تمام گرایش ها دارای مجوز شورای گسترش وزارت علوم است و جای هیچگونه نگرانی برای دانشجویان نیست.

رئیس دانشگاه آزاد در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه با توجه به زیان ده بودن واحدهای پزشکی دانشگاه آزاد توسعه رشته ها و دانشکده های این رشته چگونه قرار است انجام شود، گفت: برای جبران زیان ده بودن این رشته ها از رشته های علوم مهندسی به علوم پزشکی کمک می کنیم و از اعتبارات رشته های مهندسی به حوزه پزشکی کمک می کنیم.

میرزاده در پاسخ به سوال دیگر مهر مبنی بر چگونگی واگذاری رشته های پرشکی به بخش خصوصی گفت: چنین برنامه ای وجود دارد اما هنوز دستور العملی به دانشگاه آزاد به عنوان بخش خصوصی در حوزه آموزش عالی ابلاغ نشده است.

 وی همچنین در دومین جشنواره پزشکی لقمان حکیم دانشگاه آزاد که در بیمارستان فرهیختگان این دانشگاه برگزار شد با اشاره به شرایط پزشکی دانشگاه آزاد گفت: امروز در حوزه پزشکی بیش از هر روز دیگری زمینه های توسعه فراهم شده و نقشه راه این توسعه با حمایت های دکتر باقر لاریجانی و وزارت بهداشت آماده شده است.

وی افزود: تصمیم گیری در دانشگاه آزاد فردی نیست بلکه خودمان را نیازمند مشورت با بزرگان می دانیم تا تصمیمات صحیح و درستی در حوزه آموزش عالی اتخاذ شود مخصوصا در زمینه پزشکی که با سلامت مردم سروکار داریم.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: امروز از ۲۰۰ هزار دانشجوی پزشکی ۷۳ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد حضور دارند و نزدیک به ۴۰ درصد بار پزشکی بر دوش دانشگاه آزاد است امروز کشور به ۲۰ هزار پرستار نیاز دارد و دانشگاه آزاد می تواند بخش زیادی از این نیاز را تامین کند.

میرزاده افزود: در حال حاضر دانشگاه آزاد ۷ بیمارستان در دست ساخت دارد و ۴ بیمارستان دیگر هم در مرحله تجهیز هستند. در سال جاری اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان برای این حوزه در نظر گرفته ایم.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به جذب هیات علمی برای حوزه های پزشکی گفت: در گذشته حوزه پزشکی در قیاس با رشته های مهندسی نتوانسته بود خیلی خوب پیشرفت کند اما امروزه وضعیت خوبی را دارد.

وی افزود: در حال حاضر ۲۰۰ عضو هیات علمی را در حوزه پزشکی جذب کرده ایم و هزار نفر دیگر هم ثبت نام کرده اند. اگر هیئت علمی دانشگاه آزاد تقویت شود می توانیم رشته های بیشتری در حوزه های مختلف به ویژه پزشکی داشته باشیم.

کد خبر 2895145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha