۱۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۷:۳۳

میرزاده اعلام کرد:

اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی حوزه پزشکی/ افزایش تخت های بیمارستانی

اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی حوزه پزشکی/ افزایش تخت های بیمارستانی

رئیس دانشگاه آزاد گفت: اعتبار حوزه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۴ به ۱۰۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید و تا پایان سال ۹۴ تخت های بیمارستانی به ۳ هزار تخت افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید میرزاده در نشست بررسی راهکارهای ارتقا رشته های پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه با آمدن دکتر لاریجانی و همراهان ایشان تحول خوبی در حوزه پزشکی دانشگاه ایجاد شده است، گفت: به دلیل تسلط دکتر لاریجانی به امور، وی به خوبی توانست در این مدت هم اهداف مهمی را ترسیم کند و هم راهبردها و برنامه های خوبی را برای تحقق این اهداف طراحی کند.

وی افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی و در حوزه پزشکی فعالیت ها و اقدامات بر اساس برنامه در حال انجام است و به صورت دقیق اهداف کمی و کیفی تمام این برنامه ها مشخص شده است.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه علی رغم تمامی تلاش های مدیران گذشته، حوزه پزشکی مانند حوزه علوم و مهندسی رشد نکرده است، گفت: البته این موضوع نفی کننده تمامی زحمات انجام شده در سالهای گذشته نیست و در هیچ دوره ای مانند این دوران رابطه خوب و قابل قبولی میان دانشگاه آزاد و دولت وجود نداشته است، خوشبختانه به دلیل هماهنگی با دولت تدبیر و امید و وزرات بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، بسیاری از مشکلات و محدودیت های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پزشکی برطرف شده است و به همین دلیل بنده به عنوان نماینده از طرف خانواده بزرگ دانشگاه آزاد از تلاش و حمایت های دکتر قاضی زاده هاشمی در این مدت سپاسگزارم.

اعتبار حوزه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۴ به ۱۰۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید

میرزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی سرمایه گذاری در حوزه پزشکی را دارد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری در حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در این حوزه هزینه کرده و اعتبار درنظر شده در سال آینده به ۱۰۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید، ۲ برابر کردن اعتبارات دانشگاه آزاد اسلامی در یکی از پر هزینه ترین بخش های آموزشی به نفع کشور و دولت است و باید مورد توجه مسئولان و دولتمردان قرار گیرد.

وی افزود: توسعه حوزه پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی، بار بر روی دوش دولت در حوزه سلامت را سبک خواهد کرد و این موضوع به نفع مردم و جامعه خواهد بود، به طور حتم نواقص و کمبودهایی نیز در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، اما به لطف خدا با برنامه های تدوین شده در حوزه پزشکی و تلاش دکتر لاریجانی و همراهان ایشان بسیاری از این نواقص حل خواهد شد.

افزایش تخت های بیمارستانی به ۳ هزار تخت تا پایان ۱۳۹۴

رئیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: هم اکنون ۶۰۰ تخت بیمارستانی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که در اوایل سال آینده این تعداد به ۱۵۰۰ تخت افزایش خواهد یافت و تا پایان سال ۹۴ با اتمام ساخت و تجهیز بیمارستانهای جدید، تعداد تخت های بیمارستانی دانشگاه به بیش از ۳ هزار تخت خواهد رسید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه حوزه سلامت از جمله بخش های مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است، گفت: خوشحالیم که امروز نقش دانشگاه آزاد اسلامی در این بخش پر رنگ و تاثیر گذار است.

۲۷ درصد پژوهش کشور در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی است

میرزاده تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ۲۷ درصد پژوهش کشور را بر عهده دارد و قیمت تمام شده پژوهش در این دانشگاه یک هفتم دانشگاه های دولتی است همچنان که هزینه آموزش نیز در این نهاد یک چهارم بخش دولتی است و این موضوع نشان دهنده اقتصادی بودن پژوهش و آموزش در این نهاد علمی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه پژوهش در حوزه پزشکی بسیار هزینه بر است، گفت: مسلما توسعه این بخش در دانشگاه آزاد اسلامی اقتصادی است و به این دلیل متولیان و مسئولان می بایست در این زمینه از دانشگاه آزاد اسلامی حمایت کنند.

وی در پایان سخنان خود نیز با اشاره به اهمیت همکاری با موسسات و اساتید خارجی در حوزه پزشکی، گفت: به نظر من در سال ۹۴ باید شرایط حضور و استفاده از اساتید برجسته بین المللی در حوزه پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شود و واحدها، امکانات مناسبی را برای این منظور در نظر گرفته و تامین کنند.

کد خبر 2514166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha