فرستاده سازمان ملل خبر داد:

رایزنی های بین المللی برای حمایت از دولت وحدت ملی لیبی

رایزنی های بین المللی برای حمایت از دولت وحدت ملی لیبی

هیئت سازمان ملل در لیبی با نمایندگان کشورهای اروپایی و عربی و نیز سازمان ها و نهادهای بین المللی برای حمایت از دولت وحدت ملی در صورت تشکیل آن، رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، هیئت اعزامی سازمان ملل به لیبی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: هیئت سازمان ملل به منظور حمایت از لیبی با کشورهای عضو، سازمان های منطقه ای و غیر دولتی نشست برگزار کرد.

در این بیانیه آمده است: حمایت از دولت وحدت ملی آتی لیبی، بررسی کمک های بین المللی به این کشور و توافق در مورد ساز و کار هماهنگی برای همکاری در صورت درخواست کمک های بین المللی از جانب دولت وحدت ملی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر این اساس این نشست با مشارکت بیش از ۱۵ کشور و سازمان منطقه ای از جمله اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب، شماری از سازمان های غیر دولتی بین المللی، نمایندگان نهادهای بین المللی در امور لیبی، بانک جهانی و کمیته اقتصادی و اجتماعی غرب آسیا برگزار شد.

برناردینو لیون فرستاده سازمان ملل به لیبی در این نشست گفت: ثبات نهادهای مالی در لیبی به ویژه بانک مرکزی و حمایت از استحصال مجدد نقت و از سرگیری فعالیت فرودگاه ها از اولویت های کمک های بین المللی است.

گفتنی است لیبی از زمان سقوط رژیم معمر قذافی رئیس جمهور معدوم لیبی در سال ۲۰۱۱ با هرج و مرج و درگیری و شکاف داخلی مواجه است. در حال حاضر دو دولت در لیبی حاکم است، دولت و پارلمانی که از لحاظ بین المللی به رسمیت شناخته شده و شرق کشور را در اختیار دارد و دولت و پارلمانی که پایتخت و اکثر مناطق لیبی را تحت کنترل خود دارد.

این در حالی است که هیئت سازمان ملل از ماه ها پیش تلاش می کند با برگزاری گفتگو میان دو طرف درگیر، دولت وحدت ملی در این کشور تشکیل شود.

کد خبر 2896819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha