۲۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۵۷

فیلم/ طوفان ثمر نخل‌های استان بوشهر را غارت کرد

فیلم/ طوفان ثمر نخل‌های استان بوشهر را غارت کرد

بوشهر - طوفان و بارش شدید باران باعث شد تا بخش زیادی از ثمر نخل‌های استان بوشهر بریزد و زحمت یکساله نخلداران بر باد برود.

به گزارش خبرنگار مهر، وزش باد شدید و طوفان و گرد و غبار از غروب پنجشنبه هفته پیش در جنوب استان بوشهر آغاز شد و رفته رفته از جنوب استان خود را به شمال استان رساند و در این مسیر هر چیزی را که می‌توانست نیست و نابود کرد.

طوفان شدید تا نیمه شب ادامه داشت و پشت‌بند این طوفان نیز بارش شدید باران بود که در برخی مناطق این بارش‌ها همراه با تگرگ بود.

کشاورزان بیشترین ضربه را از این طوفان دیدند، کشاورزانی که مخارج یکسال خانواده‌ آنها هنوز بر روی نخل‌ها بود و همین روزها می‌خواستند آن را برداشت کرده و به زخمی از زندگی خود بزنند.

حالا دست کشاورزان کوتاه است و خرمایی هم بر نخل‌ها نیست. خرماها همگی زیر نخل‌ها ریخته است و زندگی امسال خانواده کشاورزان تحت تاثیر این موضوع قرار دارد.

تنها راه درآمد بسیار از کشاورزان، همین فروش محصول خرما است که دیگر محصول چندانی بر نخل‌ها نمانده است و محصول خاصی برای فروش و تامین مخارج زندگی ندارند.

البته ریزش محصول نخل‌ها تنها خسارت این طوفان نبود و برخی نخل‌ها نیز قطع شدند و یا شاخه‌های حیاتی آنها بریده شد که حیات آنها را به مخاطره انداخته است.

کد خبر 2913945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha