۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۲۸

معاون بهبود توليدات گياهی جهاد كشاورزی استان:

گسترش توليد محصولات ارگانيك کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد

گسترش توليد محصولات ارگانيك کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج - معاون بهبود توليدات گياهی سازمان جهاد كشاورزی كهگيلويه و بويراحمد از گسترش توليد محصولات ارگانيك کشاورزی در این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد كشاورزی استان، شهرام عسكری، در آیین تكریم و معارفه مدیر حفظ نباتات این سازمان، افزود: از موضوعات مهمی كه در این مدت همواره پیگیر آن بودیم، ساماندهی فروشگاه‌های غیرمجاز سم، كاهش مصرف سموم، تولید میوه ارگانیك و سالم و ضابطه مند كردن نهالستان‌ها بوده كه تا حد زیادی موفق عمل شده است.

وی گفت: حداقل دستاوردهای جهاد كشاورزی در بحث پیگیری كاهش مصرف بی‌رویه سموم در تولید محصولات كشاورزی این بوده كه در مردم و كشاورزان و مسئولان حساسیت ایجاد كرده و این موضوع مهم و مؤثر در سلامت افراد در سطح تصمیم‌گیری‌ها طرح شده است.

عسكری با اشاره به اهمیت بحث آفات و بیماری‌ها بیان داشت: آفت هر گیاه یك كتاب قطور است كه بی‌توجهی به آن دسترنج یكسال كشاورزان را بر باد می‌دهد و پیشگیری و مبارزه لا آن نیز كار سخت و حساسی است كه باید از زحمات همكاران مدیریت حفظ نباتات قدردانی كرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد كشاورزی كهگیلویه و بویراحمد با بیان اینكه مدیر جدید حفظ نباتات فردی با تجربه از بدنه این مدیریت است، تصریح كرد: سیاست ما باید این باشد كه اگر خشكسالی‌ها خسارات زیادی را به بخش كشاورزی وارد كرده است، حداقل آفات و امراض به كشاورزان ضرر نزنند.

وی تأكید كرد: برای تولید محصولات ارگانیك باید انرژی بگذاریم و از ظرفیت بالای صاداراتی این نوع محصولات به نفع كشاورزان و استان، بهره ببریم.

در پایان این مراسم، مهرزاد علیزاده به عنوان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد كشاورزی كهگیلویه و بویراحمد، معرفی و از زحمات شهرام عسكری در مدت تصدی این مسئولیت قدردانی شد.

 

کد خبر 2915853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha