۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۶

افزایش امید «کامرون» برای کسب مجوز مداخله نظامی در سوریه

افزایش امید «کامرون» برای کسب مجوز مداخله نظامی در سوریه

نخست وزیر انگلستان اظهار امیدواری کرد که پارلمان کشور مجوز تعرض هواپیماهای بریتانیایی به حریم هوایی سوریه را صادر کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی تلگراف، اظهارات اخیر «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان، بازگوکننده تمایل شدید وی برای مجاب کردن پارلمان این کشور به موافقت با حضور نظامی در سوریه است.  

کامرون اخیرا به وضوح از امکان حضور جنگنده های انگلیسی در عملیات های هوایی علیه مواضع داعش در سوریه سخن گفته است.

لازم به یادآوری است که طرح وی برای دخالت نظامی در سوریه پیشتر در سال ۲۰۱۳ میلادی از سوی نمایندگان پارلمان انگلستان رد شد و در نتیجه عملیات های هوایی لندن تنها به خاک عراق محدود شد.

کامرون با طرح این ادعا که حضور نظامی روسها مانع اجرای تصمیم وی برای حضور در سوریه نخواهد شد، مبارزه با تروریسم را بهانه ورود به حریم هوایی سوریه آن هم بدون جلب رضایت دولت دمشق عنوان کرد.

ناگفته نماند که وی برای ترغیب پارلمان به موافقت با طرح دخالت نظامی در سوریه از شرکت ۲۰ پهپاد انگلیسی به عنوان پشتیبان و مداخله مستقیم نیروی هوایی ویژه بریتانیا ( SAS) در جنگ با داعش خبر داد.

با این حال، برخی خبرگزاری ها اظهارات اخیر کامرون را که در مراسم سالیانه حزب محافظه کار ایراد شد، به حساب تمایل وی برای همکاری با مسکو گذاشتند حال آنکه وی هرگونه شرط برای تحقق این هدف را به تعهد مسکو مبنی بر عدم بمباران مواضع معارضین سوری منوط دانسته- اتهامی که روسیه به شدت رد می کند.    

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه پیشتر نیز با اشاره به بهانه جویی های غرب برای طفره رفتن از همکاری با مسکو تاکید کرده بود که کشورش ارتش آزاد سوریه تحت حمایت آمریکا را تروریست ندانسته و آنها را در مذاکرات صلح آینده به رسمیت می شناسد.

وی تاکید کرد که نیروهای روسی تنها مواضع تروریست ها را در سوریه هدف قرار می دهند. به گفته وی تروریست ها همان گروههایی هستند که از سوی آمریکا و متحدان غربی اش نیز تروریست خطاب می شوند.

کد خبر 2931234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha