۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۳۷

در ۴ منطقه کشور؛

نشستهای تخصصی برای ارتباط صنعت و دانشگاه برگزار می شود

نشستهای تخصصی برای ارتباط صنعت و دانشگاه برگزار می شود

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارتخانه قصد دارد برای ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه نشست هایی را در چهار منطقه از کشور برگزار کند تا فضای صنعت و دانشگاه در کشور تقویت شود.

محمد نوری امیری به خبرنگار مهر گفت: طی توافقاتی که با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داشته ایم، قصد داریم که ۶ طرح «پسا دکترا صنعتی»، «فرصت مطالعاتی»، «فاجد یا فارغ التحصیلان جوان دانشگاهی»، «پایان نامه های دانشجویی»، «حضور نخبگان صنعتی در دانشگاه» و «مشاور مادر صنعتی» را اجرایی کنیم تا بین صنعت و دانشگاه ارتباط برقرار شود.

به گفته وی، در همین راستا، قرار است در روزهای آتی، نشست های مشترکی بین صنعت و دانشگاه  جهت ارتباط این دو نهاد در چهار نقطه از کشور برگزار کنیم تا چالشها، نقاط ضعف و قوت این طرح ها را با حضور دانشگاهیان و روسای سازمان صنعت، معدن و تجارت بررسی کنیم.

وی افزود: همچنین این نشستها برای تسریع ارتباط بین صنعت و دانشگاه و نهادینه شدن آن در کشور برگزار خواهد شد تا این شش طرح با سرعت بیشتری پیش بروند و فضای جدید صنعت و دانشگاه تقویت شود.

نوری امیری افزود: امروز، اولین نشست مشترک در شمال غرب کشور در تبریز با حضور معاون پژوهشی وزیر علوم، معاون آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت، روسای پژوهشی سازمانهای استان ها، روسای دانشگاهها و  معاونان پژوهشی این دانشگاهها برگزار می شود.

وی گفت: در جلسه امروز، از استان های زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل حضور دارند.

نوری امیری با بیان اینکه دومین نشست، روز نوزدهم مهرماه در شهر بم کرمان برگزار می شود، گفت: در این جلسه از استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، هرمزگان، کرمان و یزد حضور خواهند داشت و در خصوص آن شش طرح تبادل نظر می شود.

وی عنوان کرد: این جلسه مشترک در روز سه شنبه، ۲۱ مهرماه در تهران با حضور روسای ۱۷ دانشگاه و روسای سازمانی تهران و البرز برگزار می شود. البته در بعد از ظهر همان روز از استان های گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، قم، مرکزی و قزوین نیز حضور دارند و در خصوص چالش های ارتباط بین صنعت و دانشگاه به بحث و گفتگو می پردازند.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه روز ۲۶ مهرماه، چهارمین نشست این جلسه در اصفهان برگزار می شود، گفت: در این نشست روسای استانی، روسای دانشگاهی، معاونان پژوهشی از استان های فارس، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کرمانشاه کردستان، همدان و اصفهان حضور پیدا می کنند.ان شالله که نتایج مثبتی از این جلسات داشته باشیم.

کد خبر 2936892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha