۹ آبان ۱۳۹۴، ۹:۱۳

همایش «اسون هدین» در شهر کتاب برگزار می‌شود

همایش «اسون هدین» در شهر کتاب برگزار می‌شود

همایش بررسی آثار اسون هدین این هفته در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز فرهنگی شهر کتاب، همایش دو روزه‌ بررسی آثار اسون هدین، سیاح و جغرافی‌دان برجسته‌ سوئدی به همت مرکز فرهنگی شهر کتاب و با همکاری بنیاد هدین در سوئد، مرکز فرهنگی ایران در استکهلم و انجمن فرهنگی ایران و سوئد(ISCEA) روزهای سه‌شنبه  و چهارشنبه دوازدهم و سیزدهم آبان در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

اسون هدین (۱۹۵۲ـ۱۸۶۵) در دانشگاه‌های اوپسالا، برلین و هاله درس خوانده و در نخستین سفر اکتشافی مهم خود از پامیر گذشت. در مغولستان، چین، سیبری، تبت و ایران به اکتشاف پرداخت و شرح سفرهای او در چندین کتاب منتشر شده است. برخی از سفرنامه‌های او عبارت‌اند از میان آسیا، فتح تبت، زندگی به منزله‌ یک کاشف. از اسون هدین کتاب «کویرهای ایران» به قلم پرویز رجبی به قارسی ترجمه و منتشر شده است.

در این همایش هاکان والکوئیست (رئیس بنیاد هدین)، لارش لارشون از سوئد و پرویز کردوانی، سیدعلی‌ آل‌داود و محمدهادی ورهرام سخنرانی کرده و فیلم مستندی از زندگی هدین نمایش داده خواهد شد. 

این همایش روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۱۲ و ۱۳ آبان از ساعت ۱۵ در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر(بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می شود.

کد خبر 2953775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha