۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۱۰

فرماندار سردشت:

کمیسیون پزشکی برای ۱۴۵۰ مصدوم شیمیایی سردشت تشکیل می‌شود

کمیسیون پزشکی برای ۱۴۵۰ مصدوم شیمیایی سردشت تشکیل می‌شود

ارومیه – فرماندار سردشت گفت: بزودی کمیسیون پزشکی برای یک هزار و ۴۵۰ نفر مدعی مصدومیت شیمیایی تشکیل می‌شود.

عزیز حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این کمیسیون با حضور سه اکیپ متشکل از ۲۰ پزشک متخصص و فوق تخصص تشکیل می‌شود ادامه داد: با تشکیل این کمیسیون پزشکی در دو روز متوالی پرونده مدعیان مصدومیت شیمیایی  بررسی می‌شود.

وی با با انتقاد از نحوه برگزاری کمیسیون بررسی وضعیت مصدومان شیمیایی ادامه داد: بررسی وضعیت مصدومان شیمیایی سردشت با تعداد مدعیان زیاد در فاصله زمانی کم میسر نیست و باید در مدت کمیسیون‌ها تجدیدنظر شود.

فرماندار سردشت با تاکید بر اینکه بهتراست یا زمان، تعداد اکیپ‌های پزشکی کمیسیون  و یا تعداد کمیسیون‌های پزشکی افزایش یابد عنوان کرد: برای بررسی دقیق تر در هر کمیسیون تعداد مدعیان مورد معاینه بیش ۵۰۰ نفر نباشد.

وی اضافه کرد: کمیسیون بررسی وضعیت مدعیان مصدومیت شیمیایی با حضور سه تیم پزشکی متشکل از بیست پزشک متخصص وف وق تخصص از جمله ریه، قلب و عروق، پوست، چشم، اعصاب در مدت دو روز در تاریخ ۲۱ و ۲۲ آبان ماه سال جاری در سردشت برگزار می‌شود.

حسنی با اعلام اینکه شهرستان سردشت ۸۵۰ شهید دارد که از این مجموع ۱۱۸ شهید شیمیایی هستند و از مجموع ۲۲۵۰ جانباز ۱۴۵۰ جانباز شیمیایی هستند اضافه کرد: بالغ بر ۱۴۵۰ نفر مدعی جانبازی داریم که تشکیل پرونده داده و درخواست تشکیل کمیسیون پزشکی می کنند.

این در حالی است که بر اساس اعلام نایب رئیس انجمن دفاع از مصدومان شیمیایی سردشت هم اکنون ۱۰ هزار نفر از مردم این شهرستان مدعی مصدومیت و جانبازی هستند.

شهرستان سردشت در سال ۶۶ مورد اصابت بمب شیمیایی رژیم بعثی سابق قرار گرفت و در نتیجه این اقدام ناجوانمردانه ۱۱۸ نفر شهید و آن موقع تا کنون یک هزار و ۴۵۰ نفر نفر نیز جانباز شیمیایی شناسایی شدند.

شهر مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و در حال حاضر دارای بیشترین تعداد مصدومین شیمیایی در کشور است.

کد خبر 2953853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha