۲۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۰۰

شب‌های خاطره گویی دفاع مقدس در شیراز برپا شود

شب‌های خاطره گویی دفاع مقدس در شیراز برپا شود

شیراز- معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز بر لزوم برپایی شب‌‎های خاطره گویی دفاع مقدس در این کلانشهر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، احمد همتی در نشست مشترک معاونت فرهنگی و  امور اجتماعی شهرداری شیراز و مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس، گفت: از کوچه پس کوچه های شیراز شهدایی بیرون آمده و تربیت شده اند که از شاخص ترین شهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، اما به اندازه کافی نتوانستیم آنها را به جامعه ونسل جوان معرفی کنیم.

وی افزود: با پیگیری شورای نام گذاری شورای اسلامی شهر شیراز، امروز شاهد نام گذاری بسیاری از خیابانها، معابر، کوچه‌ها وپروژهای شاخص شهرداری شیراز به نام شهدای استان هستیم که  باید در ترویج شاخصه های اخلاقی و رفتاری شهدا نیز تلاش کنیم.

همتی تصریح کرد: امروزه یکی از بهترین روشهای انتقال ارزشهای دفاع مقدس برگزاری یادواره شهدا در سطح مناطق ومحلات است که با استمرار این حرکت فرهنگی وتداوم آن پس از برگزاری کنگره عظیم سرداران و ۱۴هزار ۶۰۰ شهید ولایت مداراستان فارس می توانیم در حفظ ونشر آثار ناب دفاع مقدس به قشر جوان گام برداریم.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز بر پایی سلسله نشست های شب های خاطره گویی دفاع مقدس در اماکن عمومی شهر همچون فرهنگسراها و بوستان ها را ضروری دانست و گفت: راه اندازی این برنامه در آشنایی عموم شهروندان با فرهنگ ایثار و شهادت موثر است وحوزه فرهنگی شهرداری آمادگی لازم جهت اجرای این طرح را دارد.

وی نقش استان فارس و شهر شیراز  در دفاع مقدس و تعدد نیروهای نظامی، سپاهی و بسیجی در عرصه‌های مختلف جنگ تحمیلی و تقدیم بیش از ۱۵ هزار شهید را نشانه ولایت مداری و اهمیت فرهنگ ایثار وشهادت در میان مردم استان فارس دانست وافزود: با هم افزایی دستگاه های فرهنگی می توانیم بصورت مستمر در بخش ترویج فرهنگ ایثار وشهادت شاهد برگزاری برنامه های فرهنگی خوبی باشیم.

در این نشست کمیته مشترکی جهت برگزاری اختتامیه هفتمین جشنواره شعر دفاع مقدس تشکیل شد  تا در خصوص اجرای باشکوه این مراسم  برنامه ریزی شود.

کد خبر 2964572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha