۱۲ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۱

به دلیل کمبود مکان مناسب؛

تمرینات ناجیان غریق در خراسان شمالی محدود است

تمرینات ناجیان غریق در خراسان شمالی محدود است

بجنورد - نائب رئیس هیئت نجات غریق خراسان شمالی گفت: این استان با کمبود مکان تمرین ویژه ناجیان غریق مواجه است.

فرانک سرایی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با واگذاری استخرهای سطح استان به بخش خصوصی، ناجیان با محدودیت سانس تمرین مواجه هستند.

سرایی با بیان‌اینکه امکانات و زیر ساخت‌های ورزش آبی در استان به نسبت سایر استان ها محدود است تصریح کرد: به دلیل نبود مکان تمرین و کمبودهای موجود در استان ناجیان نتوانستند مقامی در رقابت‌های کشوری کسب کنند.

وی افزود: استعدادیابی‌ها در مدارس نجات غریق از آغاز سال تحصیلی به خاطر فشردگی برنامه‌های دانش آموزان کمرنگ و کمبود استخر اختصاصی نیز به نوعی سبب شد استعدادیابی ها در سطح استان به کندی انجام شود.

نائب رئیس هیئت نجات غریق خراسان شمالی اظهار امیدواری کرد که در برنامه‌های آینده هیئت، با همکاری  اداره کل ورزش و جوانان سانس‌های بیشتری را برای تمرین ناجیان و برگزاری کلاسهای مختلف در نظر گرفته شود.

وی اظهار کرد: سطح رضایت مدیران اماکن آبی و مردم از ناجیان غریق به خاطر آشنایی کامل با فنون شنا، کمک‌های اولیه، «سی پی آر» و مسائل مربوط به حیات‌بخشی رضایت بخش و حق‌الزحمه تعیین شده از سوی فدراسیون ناجیان نیز پرداخت شده است.

به گفته سرایی از ابتدای سال تاکنون چهار دوره آمادگی ناجیان ویک دوره درجه یک نجات غریق ویژه بانوان برگزار شده است.

وی افزود: به منظور انتخاب تیم استان رقابت های  انتخابی با حضور ناجیانی از سراسر استان برگزار شده و پیش ازاین نیز یک دوره اعزام به رقابت کشوری داشته‌ایم.

به گفته وی دی‌ماه امسال نیز دوره‌های آب درمانی ویژه آقایان و بانوان برگزار و اعزام آقایان و بانوان به کلاس های مربیگری و داوری به فدراسیون نیز در برنامه‌های این هیئت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، هم اکنون هیئت نجات غریق خراسان شمالی در بخش بانوان ۱۰ مدرس خانم،۷۰ ناجی درجه ۲ و ۱۵ ناجی درجه یک در اماکن آبی  این استان دارد.

کد خبر 2990498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha