۷ دی ۱۳۹۴، ۱۷:۰۵

مدیرعامل منطقه ویژه پارس:

هیچ کمبودی برای تامین گاز کشور در فصل سرد سال وجود ندارد

هیچ کمبودی برای تامین گاز کشور در فصل سرد سال وجود ندارد

بوشهر - مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: هیچ کمبودی برای تامین گاز کشور در فصل سرد سال وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی یوسفی ظهر دوشنبه در نشست علما و روحانیون شیعه و اهل سنت استان بوشهر ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: همدلی و همبستگی و وحدت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و همه ما باید تلاش کنیم که نقش خود را در این وحدت ایفا کنیم.

وی به برخی از دستاوردهای صنعت نفت در منطقه ویژه پارس اشاره کرد و ادامه داد: میدان پارس جنوبی یک میدان مشترک بین ایران و قطر است که کشور همسایه در برداشت از این میدان موفق‌تر بوده است ولی با تلاش‌های صورت گرفته توانسته‌ایم میزان برداشت ایران از این میدان را افزایش داده و سهم بیشتری را نصیب کشور کنیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: از سال ۹۲ اولویت‌بندی فازهای پارس جنوبی در دستور کار قرار گرفت و شاهد افزایش سالانه ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز به تولید روزانه از میدان گاز پارس جنوبی هستیم.

وی با اشاره به اینکه طی مدت یاد شده ظرفیت تولید گاز کشور در پارس جنوبی حدود ۲۰۰ میلیون مترمکعب افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: میزان تولید گاز از کمتر از ۳۰۰ میلیون مترمکعب به حدود ۵۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

یوسفی با اشاره به اینکه تراز گاز در کشور مثبت شده است، تاکید کرد: هیچ گونه کمبودی برای تامین گاز مصرفی مردم در نقاط مختلف کشور حتی برای روزهای سرد و پرمصرف سال وجود ندارد.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۲۰ میلیون تن معادل ۲۱ میلیارد دلار از گمرک منطقه ویژه پارس صورت گرفت که حدود ۴۰ درصد از صادرات غیرنفتی کشور را شامل می شود؛ این موفقیت‌ها در شرایطی حاصل شده است که شدیدترین تحریم‌ها بر صنعت نفت سایه افکنده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از افتتاح فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی نیز به تولید ۸۰ درصد رسیده است و گاز به فاز ۱۹ پارس جنوبی نیز وارد شده است و امیدواریم با این روند تا سال ۹۶ پرونده توسعه فازهای پارس جنوبی بسته شود.

وی با اشاره به این توسعه و پیشرفت پارس جنوبی جز با همراهی و همدلی همه اقشار محقق نمی‌شد، ادامه داد: همکاری و همراهی اقشار مختلف مردم، علما و روحانیون، مسئولان و کارکنان منطقه یژه پارس این موفقیت‌ها را رقم زده است.

کد خبر 3011907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha