۱۴ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۲۴

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان:

طرح مدیریت جامع در ۶ حوزه آبخیز استان سمنان اجرا شد

طرح مدیریت جامع در ۶ حوزه آبخیز استان سمنان اجرا شد

سمنان - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از اجرای طرح مدیریت جامع در شش حوزه آبخیز دامغانرود، پشت بسطام، کالپوش، دریان، سمنانرود و حبله رود به مساحت دو میلیون هکتار خبر داد.

علینقی حیدریان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مدیریت یکپارچه و جامع نگر حوزه های آبخیز به عنوان یکی از استراتژی ها و سیاست های راهبردی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور مطرح است که استان سمنان به عنوان پیشرو در اجرای طرح مدیریت جامع فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اهداف اجرای طرح مدیریت یکپارچه و جامع در حوزه های آبخیز دستیابی به توسعه پایدار است، گفت: در این راستا برای دستیابی به این هدف لازم است تا تمامی پروژه ها و فعالیت های بخش های جنگل، مرتع، بیابان و آبخیزداری و همچنین اقدامات مرتبط با حوزه حفاظت و امور اراضی با در نظر گرفتن نقش و جایگاه مشارکت مردم به صورت یکپارچه، مشترک و متمرکز در این حوزه آبخیز انجام شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با تاکید بر اینکه مدیریت یکپارچه در حوزه آبخیز یک فرآیند مدیریتی چند جانبه است، افزود: با اجرای این طرح، مردم در تصمیم گیری، برنامه ریزی، اجرا و نگهداری از اقدامات انجام شده مشارکت کرده و زمینه واگذاری مدیریت بهره برداری پایدار از منابع به مردم فراهم می شود.

حیدریان در خاتمه به بیان دستاوردهای اجرای این طرح پرداخت و خاطرنشان کرد: اجرای این طرح حفظ منابع پایه از جمله آب و خاک، حفظ و بهبود تنوع زیستی، ارتقاء و بهبود معیشت جوامع محلی، کاهش فرسایش و رسوب و جلوگیری از بروز سیلاب را به دنبال داشته و همچنین نقش بسزائی در کاهش اثرات خشکسالی، افزایش بهره وری در منابع طبیعی، افزایش پوشش گیاهی در جنگل ها، مراتع و بیابان ایفا می کند.

کد خبر 3016762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha