۱۴ دی ۱۳۹۴، ۱۵:۵۱

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تاکید کرد:

عربستان پایگاه نظام سلطه درمنطقه/شیخ نمر به جرم حق‌خواهی اعدام شد

عربستان پایگاه نظام سلطه درمنطقه/شیخ نمر به جرم حق‌خواهی اعدام شد

کرج - مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه نظام سلطه از عربستان به عنوان یک پایگاه مهم در منطقه استفاده می کند، گفت: آل سعود به رژیمی منحرف از اسلام تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور پیش از ظهر دوشنبه در تجمع اعتراض آمیز مردم ولایتمدار کرج نسبت به اعدام شیخ نمر به دست آل سعود، با تاکید بر اینکه شکست تئوری برخورد تمدن های هانتینگتون باعث شده است تا نظام سلطه به تئوری برخورد درون تمدنی روی آورد، تصریح کرد: در این راستا عربستان به عنوان پایگاهی مناسب برای اجرای این تئوری انتخاب شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه استکبار جهانی و نظام سلطه با پیروزی انقلاب اسلامی، همه همت خود را برای نابودی انقلاب اسلامی به کار گرفته است، گفت: نظام سلطه سعی می کند با توسل به هر وسیله ای انقلاب اسلامی را از پای درآورد.

انقلاب اسلامی ایران الگویی برای جنبش های آزادی بخش

به گفته مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، استکبار جهانی به وسیله بایکوت های سیاسی، تحریم های اقتصادی، تحریک گروه های تروریستی در منطقه سعی می کند به ایران فشار بیاورد.

ذوالنور با اشاره به اینکه جنبش های آزادی بخش، انقلاب اسلامی را به عنوان الگویی برای اقدامات خود برگزیده اند، گفت: نظام سلطه بر اساس تئوری برخورد تمدن های ساموئل هانتینگتون جنگ تمدن ها را شروع و با منفجر کردن برج های تجارت جهانی افکار عمومی جهان را برای شروع جنگ های صلیبی آماده کرد.

وی افزود: استکبار جهانی با هدف مسلمان کشی این کار را انجام می دهد و فلسفه اشغال افغانستان و عراق توسط آمریکا نیز با این محور انجام شد.

برخورد درون تمدنی جایگزین برخورد تمدن ها شده است

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران همچنین به تحولات منطقه و بیداری جهانی اشاره کرد و گفت: با بیداری جهانی مردم دنیا فهمیده اند تئوری برخورد تمدن ها اثربخش نیست به همین منظور نظام سلطه تئوری دیگری را پی ریزی کند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا و متحدانش، ایران هراسی، اسلام هراسی و شیعه هراسی را به مردم جهان القا کردند، گفت: همه تلاش های دشمنان باعث نشد که قلب های جهان از جبهه مقاومت روی بگرداند و این شکست ها باعث شد تا نظام سلطه در برخورد با جهان اسلام به پروژه های دیگری فکر کند.

ذوالنور با تاکید بر اینکه نظام سلطه برخورد درون تمدنی را جایگزین برخورد تمدن ها کرده است، افزود: قصد استکبار وارد کردن کشورهای اسلامی به درگیری های فرقه ای است چرا که اگر به این هدف خود دست یابد کشورها به سمت اضمحلال پیش خواهند رفت.

وی گفت: نظام سلطه از عربستان به عنوان یک پایگاه مهم در منطقه استفاده می کند و عربستان نیز به بهترین شکل به استکبار سرویس دهی می کند.

عربستان ۲۵ درصد از منابع نفتی جهان را در اختیار دارد

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به ویژگی ژئوپلتیک عربستان در منطقه اشاره کرد و گفت: این کشور دو قاره آسیا و آفریقا را به هم وصل می کند و با در اختیار داشتن تنگه باب المندب دریای سرخ، عمان، خلیج فارس، اقیانوس هند و خلیج عدن را به دریای مدیترانه متصل می کند.

وی با تاکید بر اینکه عربستان با ۲۶ میلیارد بشکه نفت خام ۲۵ درصد از منابع نفتی جهان را دارد، گفت: این کشور در تامین انرژی جهان نقش بسیار مهم و از جایگاه ویژه ای برای پشتیبانی از جنگ نیابتی نظام سلطه علیه جهان اسلام برخوردار است و در این راستا تبدیل به رژیمی منحرف از اسلام شده است.

ذوالنور به سلطنتی و موروثی بودن حکومت در این رژیم اشاره کرد گفت: عربستان به تازگی قانون اساسی خود را نوشته است که در اصل پنجم آن بر سلطنتی و موروثی بودن رژیم عربستان تاکید دارد که در ۱۳ استان عربستان در هیچ زمانی غیر از شاهزاده حق امارت و مسئولیت ندارد.

استانداردهای دوگانه غرب در برخورد با مسائل جهانی

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در ادامه خاطرنشان کرد: استانداردهای دوگانه غرب در برخورد با مسائل جهانی قابل توجیه نیست چرا که خط قرمز آنها اسرائیلی است که بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ کلاهک هسته ای در اختیار دارد و هیچ معاهده بین المللی اعم از ان پی تی و یا پروتکل الحاقی را امضا نکرده است.

وی با اشاره به اینکه عربستان در تاریخ حاکمیت آل سعود رنگ انتخابات ندیده است، گفت: این در حالی است که ندای دموکراسی خواهی آنان گوش جهان را کر کرده است.

ذوالنور با اشاره به اینکه عربستان برخی از حقوق پیش پا افتاده انسانی را مورد توجه قرار نمی دهد، گفت: هیچ زنی در عربستان حق پوشیدن کفش پاشنه بلند ندارد تا مبادا صدای آن باعث تحریک مردان شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم عربستان حق برگزاری مجالس ترحیم و ختم ندارند، گفت: زنان در عربستان اجازه رانندگی ندارند از ارث بهره ای نمی برند با این وجود این کشور به پایگاه اصلی نظام سلطه ای که شعار حقوق بشر و دموکراسی تبدیل شده است.

شیخ نمر به جرم حق خواهی اعدام شد

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در ادامه سخنان خود به رفتار عربستان با منقدان اشاره کرد و گفت: شیخ نمر به جرم حق خواهی و نصیحت خاندان آل سعود شبانه و به دور از چشم همه اعدام شد به طوری که بدنش به خانوده اش تحویل داده نشد و طوری دفن شد که هیچ کس از محل دفنش نیز خبر ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در این شرایط اگر مردم ما سکوت کنند چه تضمینی وجود دارد که رژیم سفاک آل خلیفه در بحرین، سردمدارانی چون شیخ سلمان و شیخ عیسی را به قتل نرساند، گفت: فریادها و اعتراض ها مانع ریختن خون های دیگر شیعیان در رژیم های جنایتکاری می شود که زمینه را برای نظام سلطه در کشتار فجیع مسلمانان فراهم کرده اند.

ذوالنور با طرح این سوال که همه کسانی که داعیه حقوق بشر دارند همان کسانی که مردم سوریه و یمن را هدف گلوله قرار داده اند چرا نمی پرسند شیخ نمر به چه جرمی اعدام شد، گفت:  آل سعود جرم شیخ نمر را ارتداد اعلام کرده است و حال افکار عمومی آگاه است و فریب این رژیم دست نشانده آمریکا را نمی خورد.

عربستان به دنبال منافع نظام سلطه و اسرائیل در منطقه

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه خون شیخ نمر مانند سیلاب بنیان آل سعود را از بین می برد، گفت: آل سعود ناراحت است که چرا داعش نتوانسته عراق را بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه مردم مسلمان منطقه در مقابل نظام سلطه و رژیم منحوس اسرائیل ایستاده اند، گفت: این ایستادگی مقدمه فروپاشی رژیم صهیونیست است.

ذوالنور اعلام کرد: ما برای عربستان هیچ هویتی جز حفاظت از منافع نظام سلطه و اسرائیل در منطقه قائل نیستیم آنها فکر می کنند که با کشتن سران نهضت های بیداری اسلامی می توانند شعله های خشم ملت های منطقه علیه آل سعود و آل یهود را خاموش کنند ولی هرگز چنین نخواهد شد.

 اعدام شیخ نمر  ناشی از ضعف حکومت آل سعود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز نیز در این آئین با تاکید بر اینکه تجمع امروز اعلام انزجار از سیاست های صیهونیست و آل سعود است، اظهار کرد: قطره قطره خون شیخ نمر باعث به پا خواستن نمرهای دیگری خواهد شد که به زودی آل سعود را از صفحه روزگار محو خواهند کرد.

حجت الاسلام سید عباس مسعودی با تاکید بر اینکه مسلمانان جهان باید در مقابل این جنایت موضعی قاطعانه اتخاذ کنند، گفت: دشمنان اسلام و تشیع باید بدانند شیعیان در مقابل این حرکت مغرضانه که بر اساس خواست یهود است، ایستادگی می کنند و به آل سعود می فهمانند که از این اقدام به ضرر آنها خواهد کرد.

وی در پایان سخنان خود، اعدام شیخ نمر را نشانی از ضعف حکومت آل سعود دانست و گفت: آل سعود برای حفظ حکومت خود دست به هر کاری می زند تا همچنان پشتیبانی امپریالیسم جهانی را داشته باشد.

کد خبر 3016864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha