۱۷ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۵۲

آیت الله سبحانی:

مفسران قرآن افق‌های تازه‌ای از آیات الهی را کشف کنند

مفسران قرآن افق‌های تازه‌ای از آیات الهی را کشف کنند

قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: امروز عالمان و مفسران قرآن کریم ‌باید افق‌های تازه‌ای را از معانی و تفسیر آیات الهی درک و کشف کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی جعفر سبحانی ظهر پنج‌شنبه در همایش «یاسین در آینه معرفت» که در دارالقرآن علامه طباطبایی در قم برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: قرآن مجید یگانه معجزه پیامبر اکرم(ص) است؛ هرچند که معجزات رسول‌الله(ص) انحصار به قرآن ندارد.

وی با بیان اینکه تفاسیر مختلفی برای قرآن کریم تاکنون نوشته ‌شده است، افزود: با وجود این تفاسیر اما جای بحث‌های فراوان دیگری نیز وجود دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم، ادامه داد: در هر عصر و دورانی مفسران و عالمان دین نکته‌ها و پیام‌های تازه‌ای از آیات الهی پیدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: قرآن کریم فعل الهی است و به دلیل اینکه خداوند نامتناهی است دین و کتاب الهی نیز انتهایی ندارد.

آیت الله سبحانی بیان داشت: امروز نیز عالمان و روحانیون و مفسران قرآن کریم می‌توانند افق‌های تازه‌ای را از معانی و تفسیر آیات الهی درک و کشف کنند که در تفاسیری همچون المیزان علامه طباطبایی وجود ندارد؛ کما اینکه در تفسیر المیزان مطالبی آمده که در تفاسیر قبل از آن وجود نداشته است.

سوره یاسین را مرتب باید خواند

وی با اشاره به عظمت سوره مبارکه یاسین ابراز داشت: مرکز قرآن کریم سوره مبارکه یاسین است و در این سوره به ابعاد مختلفی از جمله معاد، توحید و نبوت توجه شده است.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: علامه طباطبایی دو هزار آیه در خصوص موضوع معاد را که در قرآن صریحاً و تلویحاً آمده، شمرده است.

آیت الله سبحانی افزود: اگر قرآن کریم در زمینه معاد، نبوت و ربوبیت الهی سخن می‌گوید ریشه آن در سوره مبارکه یاسین است.

وی با سفارش اینکه سوره یاسین را مرتب باید خواند افزود: سینه‌ای که حافظ سوره یاسین باشد آتش این سینه را نمی‌سوزاند و این سوره آثار خاصی برای انسان به همراه دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم، تأکید کرد: تلاوت قرآن باید با آداب آن همراه باشد و قرآن کریم اقیانوس بی‌کرانه‌ای است که آثار فراوانی دارد که باید از طریق اهل بیت عصمت و طهارت و روایات صحیح معصومین(ع) از آن بهره برد.

کد خبر 3019429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha