۲۶ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۴۳

مشاور دبیر کل ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کشور:

امربه‌معروف و نهی از منکر عالی‌ترین شیوه تعاملات اجتماعی است

امربه‌معروف و نهی از منکر عالی‌ترین شیوه تعاملات اجتماعی است

بیرجند- مشاور دبیر کل ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کشور گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر عالی‌ترین، مؤثرترین و بهترین شیوه تعاملات اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار مهر،   حجت‌الاسلام‌ محمدحسین توانایی صبح شنبه در آیین معارفه دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، بیان کرد: اگر امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه گسترش یابد، بسیاری از منکرات کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به وظایف ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر، بیان کرد: ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر ستادی است که مسائل آموزشی و فرهنگی را در استان‌ها و شهرستان‌ها هماهنگ می‌کند.

حجت‌الاسلام توانایی ادامه داد: ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر زمینه‌ساز ترویج فرهنگ نقد و انتقاد در جامعه را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر عالی‌ترین نگاه به  حقوق شهروندی است که هنر آن هدایت و مهارت بازدارندگی است، اظهار کرد: آموزش‌وپرورش بهترین نقطه شروع برای آموزش امر به معروف و نهی از منکر است چراکه با جمع کثیری از دانش آموزان ارتباط دارد.

مشاور دبیر کل ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، بیان کرد: این قانون باهدف اقامه این دو فریضه، شناسایی معروفات و منکرهای اجتماع و تلاش به‌منظور افزایش معروفات و کاهش منکرات  در سال جاری به تصویب رسید.

وی بابیان اینکه در قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، حقوق تمام شهروندان رعایت شده است، اظهار کرد: در این قانون هم حقوق آمران به معروف و ناهیان از منکر و هم کسانی که به آن‌ها تذکر داده می‌شود، نیز رعایت شده است.

حجت‌الاسلام توانایی افزود: تاکنون ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در همه استان‌ها تشکیل‌شده است.

در این جلسه سردار سید هاشم غیاثی به‌عنوان دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی معارفه شد.

 

کد خبر 3025905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha