۳۰ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۴۹

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر:

تولید سالانه ۱.۴ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان بوشهر

تولید سالانه ۱.۴ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان بوشهر

بوشهر - مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سالانه بیش از ۱.۴ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان بوشهر تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی منوچهری ظهر چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل شیلات استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر ظرفیت‌های مهمی در بخش کشاوری دارد که بخشی از این ظرفیت‌ها مربوط به بخش شیلات است.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از مردم استان بوشهر در زمینه صید و صیادی فعالیت دارند، اضافه کرد: پرورش آبزیان به‌ویژه پرورش میگو از دیگر ظرفیت‌های مهم استان بوشهر در بخش شیلات است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به تولید سالانه ۱۴.۵ هزار تن میگوی پرورشی در استان، خاطرنشان کرد: سالانه ۵۷ هزار تن ماهی و یک‌هزار و ۶۰۰ تن میگو در استان بوشهر صید می‌شود.

وی بیان کرد: برخورداری از ۹۳۶ کیلومتر مرز آبی یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر برای آبزی‌پروری است که تلاش می‌شود زیرساخت‌های مناسبی برای فعالان این بخش فراهم شود.

منوچهری از نخیلات، سبزی و صیفی‌جات به عنان دیگر ظرفیت‌های بخش کشاورزی در استان بوشهر نام برد و ادامه داد: سالانه یک میلیون و ۴۴۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان بوشهر تولید می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های مناسب تکثیر و پرورش، تولید غذا، فرآوری، عمل‌آوری و صادرت آبزیان در شهرک‌های شیلاتی، افزود: تکمیل زیرساخت‌های مزرعه‌های پرورش آبزیان از موضوعات مهمی است که باید اجرا شود.

در این آئین با تقدیر از تلاش‌های حسین بهمنیاری، عباسعلی زنده‌بودی به‌عنوان مدیرکل شیلات استان بوشهر معارفه شد.

کد خبر 3029768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha