۳۰ خرداد ۱۳۸۵، ۱۳:۴۲

/ يادي از پيشكسوتان موسيقي /

خالق اثر "بردي از يادم" اوقاتش را در سكوت و تنهايي مي گذراند

خالق اثر "بردي از يادم" اوقاتش را در سكوت و تنهايي مي گذراند

مصطفي گرگين زاده - آهنگساز و نوازنده ترومپت ، هشتاد سالگي را پشت سر گذاشته و اين روزها بيشتر اوقاتش را در سكوت و تنهايي مي گذراند .

به گزارش خبرنگار موسيقي مهر، مصطفي گرگين زاده در دهه بيست وارد راديو شد و در كنار نوازندگي ترومپت به كار ساخت آهنگ نيز پرداخت.

حشرونشر او با مهدي حالدي باعث شد تا اين كارمند راه آهن با اركسترها و خوانندگاني در اين زمان آشنا شود ووقت بيشتري را براي كار موسيقي اختصاص دهد.

گرگين زاده كه اين روزها درسكوت وتنهايي خويش به دنبال آرامش است از اينكه يكي از آهنگ هايش را (كه شايد مهمترين و معروف ترين آنها هم باشد) به نام آهنگساز ديگري انتشار داده اند گله مند است . اوبا نشان دادن مجله موزيك سال 1335كه در مورد تصنيف "بردي از يادم" نوشته است مي گويد : من اين آهنگ را در سال1335ساختم و خود خالدي هم مكرر اين آهنگ را گوش كرده بود.من نمي دانم چرا اين اثر را به نام ايشان مي نويسند؛استاد خالدي آنقدر بزرگ و نامي هست كه احتياجي به اين كارها ندارد .اصلا اين كار توهين به اوست ؛ضمنا بايد بگويم شرح تمامي آثار خالدي را در كتابي آورده اند كه نامي هم از اين اثر در آن كتاب نيست.

گرگين زاده كه اين روزها را بيشتر در انتشارات سرود به سر مي برد و با مرورخاطراتش ، ايام پيري و مشكلاتش را تحمل مي كند در پايان مي گويد : جوان ها و هنرجويان بايد بدانند كه دائما بايد مواظب راه و روش خودشان باشند و در كنارآموزش موسيقي روح و نفس خود را پاكيزه و منزه نگه دارند.

علاوه بر مجله موزيك در كتاب خاطرات پرويز خطيبي (شاعر اثر بردي از يادم) هم در باره اين اثر كه آهنگسازي اش از گرگين زاده و با صداي عصمت باقرپوراست مطالبي نوشته اند.

مصطفي گرگين زاده متولد سال 1301 و كارمند بازنشسته راه آهن است؛ او در مدرسه موزيك نظام نزد استاداني چون غلامحسين مين باشيان ، داود نجمي و ايرواني اعظم كار موسيقي را شروع كرده است .

 

کد خبر 342233

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha