۲۰ تیر ۱۳۸۵، ۱۲:۵۵

چاپ و نشر امروز ايران توفيق يا توقف ؟ - 30

نبود متخصص در شهرستانها توليد كتاب را به تهران محدود مي كند

نبود متخصص در شهرستانها توليد كتاب را به تهران محدود مي كند

در شهرستانها متخصصاني كه در امر توليد كتاب به ناشران كمك كنند ، وجود ندارند و اين مساله باعث شده كه توليد كتاب در تهران متمركز و محدود شود .

مهدي نيكو روش در گفتگو با خبرنگار كتاب مهر با بيان اين مطلب افزود : نبود زير ساخت هاي لازم براي توليد كتاب در شهرستان ها يكي از دلايل عمده رو آوردن ناشران شهرستاني براي توليد كتاب در تهران است.

 

وي در ادامه افزود : استفاده از ويراستارحرفه اي ، متخصص ليتوگرافي ، چاپخانه دار متبحر و صحاف خبره يكي از آرزوهاي ناشران شهرستاني است كه ناچارند براي چاپ كتاب به تهران بيايند.

 

مدير نشر نيكوروش يزد در ادامه تصريح كرد : در شهر يزد چاپخانه خوب و مجهزي كه كتابهايمان را براي انتشار به آنها بدهم وجود ندارد و من تمامي كتابهاي خودم را در تهران منتشر مي كنم.

 

وي افزود : دستگاه هايGTO   كه در تهران وجود دارد به دليل استفاده از نيروي انساني متخصص كتاب را با بهترين كيفيت منتشر مي كند اما در يزد اينگونه نيست و در اغلب موارد سفارش هاي ما را خراب مي كنند.

 

مهدي نيكو روش در ادامه خاطر نشان كرد : دولت هم كاغذ ناشران را در تهران توزيع مي كند و ما ترجيح مي دهيم همه مراحل توليد كتاب از ليتوگرافي ، فيلم و زينگ ، چاپ و صحافي كتابهاي خود را در تهران انجام دهيم.

 

وي تصريح كرد : ناشران شهرستاني قدرت انتخاب زيادي براي استفاده از نيروي انساني متخصص در كار نشر خود را ندارند ، من وقتي كه مي خواهم  طرح جلد كتابي را طراحي كنم مجبورهستم كار خودم را به يكي دونفري كه اينجا هستند سفارش بدهم و اگر از كارم راضي نبودم نمي توانم گرافيستم راعوض كنم.

کد خبر 351385

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha