روایت عفو بین الملل از محاکمه ناعادلانه برادرزاده «شیخ نمر النمر»

روایت عفو بین الملل از محاکمه ناعادلانه برادرزاده «شیخ نمر النمر»

سازمان عفو بین الملل با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود به مسأله محاکمه ناعادلانه «علی النمر» برادرزاده شیخ نمر النمر در سال ۲۰۱۲ پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه اینترنتی سازمان «عفو بین الملل» با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود در خصوص «علی النمر» برادرزاده شیخ «نمر باقر النمر» نوشت: «علی محمد النمر» در سال ۲۰۱۲ در منطقه «الشرقیه» عربستان سعودی بازداشت شد.

بر اساس گزارش این سازمان، بازداشت علی النمر در شرایطی اتفاق افتاد که وی تنها ۱۷ سال سِن داشت. علی النمر در جریان یک «محاکمه ناعادلانه» به اعدام محکوم شد.

عفو بین الملل در ادامه گزارش خود آورده است: اشکالات فراوانی به نحوه محاکمه علی النمر وارد است، چراکه وی بر اساس اظهاراتی که زیر شکنجه از او گرفته بودند به اعدام محکوم شد.

این سازمان اعلام کرده است: علی النمر اخیرا به یک زندان انفرادی منتقل شده است. این در حالی است که عموی علی النمر یعنی «شیخ نمر باقر النمر» سال گذشته میلادی توسط رژیم سعودی اعدام شد.

سازمان عفو بین الملل همچنین می نویسد: پدر «علی النمر» که هم اکنون انتظار اعدام فرزند خود را می کشد، صدور حکم اعدام علیه فرزندش را سیاسی می داند.

گفتنی است، چندی پیش برخی رسانه ها از قریب الوقوع بودن اجرای حکم اعدام «علی النمر» خبر دادند.

کد خبر 3558180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha