۲۷ بهمن ۱۳۹۴، ۲۰:۲۶

استاندار قم تأکید کرد:

تلاش برای حضور حداکثری در انتخابات/ ۷۶۸ هزار رأی دهنده در قم

تلاش برای حضور حداکثری در انتخابات/ ۷۶۸ هزار رأی دهنده در قم

قم - استاندار قم با یادآوری شرایط حساس کنونی بر لزوم تلاش احزاب برای دعوت مردم به حضور حداکثری در انتخابات تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی صادقی عصر سه‌شنبه در نشستی که با دبیران احراب و تشکل‌های سیاسی قم برگزار شد با اشاره به سخنان مطرح شده در جلسه توسط دبیران احزاب، جلسه را گرم توصیف و ابراز امیدواری کرد که چنین جلساتی در جهت همگرایی و اتحاد احزاب تأثیرگذار باشد.

وی ضمن قدردانی از حضور گسترده مردم قم در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه این حضور را نشانه همدلی، همزبانی و اتحاد آحاد ملت توصیف کرد و گفت: مردم با سلیقه‌‌های مختلف سیاسی در این مراسم حضور پرشوری را رقم زدند.

استاندار قم بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات هفتم اسفندماه تأکید و خطاب به دبیران احزاب، آن‌ها را جزو نخبگان و راهبر مردم توصیف و از آنان درخواست کرد مردم را به حضور حداکثری در انتخابات دعوت کنند.

وی با تأکید بر این مطلب که نمی‌توان در همه مسائل به شکل مستقیم با مردم گفتگو کرد، بر ضروت وجود احزاب اشاره و توضیح داد که برگزاری جلسات و گفتگو‌ها ایجاد انسجام بیشتری را فراهم می‌کند.

صادقی به وجود روش و منش متفاوت و اختلاف سلیقه‌ها اشاره و عنوان کرد: چرخه قدرت است که می‌تواند انسجام و پویایی را در مسیر رشد و تعالی ایجاد کند.

مردم به بلوغ سیاسی دست یافته‌اند

وی با بیان اینکه ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که مردم آن به بلوغ سیاسی دست یافته‌اند، بر حساسیت انتخابات در زمان کنونی اشاره و بر این موضوع تأکید کرد که با وجود گفتگو و انتقادهایی که وجود دارد حضور حداکثری در اولویت همه امور است.

استاندار قم حضور حداکثری مردم در انتخابات را در شرایط کنونی و با توجه به گذشت ۳۷ سال از انقلاب را نقطه عطفی برای نظام و انقلاب توصیف کرد که با توجه به فراز و نشیب‌های فراوان حضور گسترده مردم می‌تواند پشتوانه بسیار مهمی برای نظام باشد.

وی جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی ایران را حساس دانست و یادآور شد که با وجود تفاوت‌ها، اشتراکات فراوانی وجود دارد که می‌توان با تکیه بر این اشتراکات با انسجام و قدرتمندی در صحنه حضور پیدا کرد.

صادقی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تعداد واجدین شرایط حضور در انتخابات در استان قم را ۷۶۸ هزار و ۷۳۰ نفر عنوان کرد.

رقابت ۸۲ نفر در انتخابات مجلس قم

وی تعداد ثبت نام کنندگان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی را نیز ۱۶۲ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۱۷ نفر انصراف داده، ۵۰ نفر رد صلاحیت شدند، ۱۲ نفر تغییر حوزه انتخابیه را داشته‌اند و در ‌‌نهایت ۸۲ نفر در معرض انتخاب قرار گرفته‌اند.

استاندار قم همچنین تعداد پروژه‌های به بهره برداری رسیده در دهه فجر را ۷۶ پروژه اعلام کرد که با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

کد خبر 3558861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha