۳۰ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۰۹

معاون مدیر کل آموزش و پرورش کردستان:

طرح های مشترکی در حوزه سلامت دانش آموزان کردستانی برگزار می شود

طرح های مشترکی در حوزه سلامت دانش آموزان کردستانی برگزار می شود

سنندج - معاون تربیت بدنی و سلامت مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: در راستای ارتقاء وضعیت سلامت دانش آموزان طرح های مشترکی در این بخش ها اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، افشین خوشگوار صبح جمعه در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی طرح سفیران سلامت در سنندج اظهار داشت: توجه به برگزاری دوره ها و طرح های مشترک با دانشگاه علوم پزشکی و سایر نهادها در راستای ارتقای سلامت دانش آموزان در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه خروجی نظام تعلیم و تربیت،‌ تربیت دانش آموزانی است که آمادگی نقش پذیری داشته و در تمام ابعاد به رشد کامل رسیده باشند، اظهار داشت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز تعلیم و تربیت دانش آموزان بر اساس ساحت های شش گانه تربیت دینی و اخلاقی- تربیت سیاسی و اجتماعی- تربیت زیستی و بدنی- تربیت هنری و زیبا شناختی- تربیت اقتصادی و حرفه ای- تربیت علمی و فناوری صورت خواهد گرفت.

معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان مشارکت محوری و استفاده از پتانسیل ارگان ها و بخش های مختلف را یکی از برنامه های اولویت دار آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت:‌ خوشبختانه در حوزه بهداشت و سلامت تعامل خوبی با دانشگاه علوم پزشکی استان داشته ایم و طرح های مشترکی چون بهداشت دهان و دندان، بوفه مدارس و سفیران سلامت نیز با مشارکت دانشگاه در مدارس استان در حال اجرا می باشد.

خوشگوار آموزش و پرورش را بستر مناسبی برای فرهنگ سازی و تربیت شهروندان خوب دانست و بر نهادینه سازی مفاهیم خود مراقبتی، مسئولیت پذیری و خود باوری و اعتماد به نفس در دانش آموزان توسط مجریان طرح سفیران سلامت تاکید کرد.

 وی با بیان اینکه در این طرح به دنبال نهضت داوطلبی سلامت هستیم ؛ اظهار داشت: مجریان طرح سفیران سلامت باید نسبت به سلامتی فردی و اجتماعی دانش آموزان احساس مسئولیت کنند و مفاهیم خود مراقبتی، حل مسئله، تصمیم گیری، ‌کنترل خشم و مهارت های زندگی را در آنان نهادینه کنند.

در ادامه مدرس این دوره آموزشی توجیهی نیز، به بیان مطالبی در خصوص سر فصل آموزشی دوره پرداخت و با بیان اینکه خود مراقبتی مجموعه اقدامات آگاهانه، ‌آموخته شده و هدف دار است که مردم برای خود، فرزندان و جامعه انجام می دهند تا تندرست بمانند، اظهار داشت: خود مراقبتی موجب ارتقای کیفیت و سلامت زندگی،‌ افزایش رضایت بیماران، کاهش هزینه درمان و منطقی شدن استفاده از خدمات در مراکز بهداشتی و درمانی می شود.

این دوره آموزشی با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان و با شرکت ۲۴۰ نفر از مدیران و مجریان در سنندج برگزار شد.

کد خبر 3560535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha