۲۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۴۲

امام جمعه بجنورد:

سیره علوی و فاطمی حلال مشکلات جامعه اسلامی است

سیره علوی و فاطمی حلال مشکلات جامعه اسلامی است

بجنورد- امام جمعه بجنورد با بیان اینکه امام علی(ع) وحضرت فاطمه(س) بهترین الگوی مردان و زنان جامعه اسلامی هستند، افزود: باید سبک و سیره علوی و فاطمی بیش از پیش در جامعه اسلامی ما نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سوم جمادی‌الثانی، سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ایام فاطمیه دوم، ضمن تسلیت این مناسبت، اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) بهترین و کامل‌ترین الگوی زنان جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه برای مردان جامعه اسلامی نیز حضرت علی (ع) بهترین الگو محسوب می‌شود، اضافه کرد: باید سبک و سیره علوی و فاطمی بیش از پیش در جامعه اسلامی ما نهادینه و اجرایی شود.

قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: اگر سبک و سیره علوی و فاطمی که همان سبک زندگی اسلامی است در جامعه ما بیش از گذشته ترویج و اجرا شود بدون شک بسیاری از مسائل و مشکلات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ما رفع خواهد شد.

حجت‌الاسلام یعقوبی همچنین با اشاره به ایام پایانی سال و فرارسیدن جشن‌های سال نو، تصریح کرد: باید در ایام آخر سال، حرمت عزای حضرت فاطمه زهرا (س) حفظ شود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی، با گرامیداشت بیست و دوم اسفندماه، سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ و روز بزرگداشت شهدا، اظهار کرد: در این ایام مردم شهیدپرور خراسان شمالی میزبان چهار شهید گمنام و یک شهید شناسایی شده دوران دفاع مقدس هستند و با حضور خود در مراسم استقبال و تشییع و تدفین پیکر مطهر این شهدا، بار دیگر با آرمان‌های شهدا و امام شهدا تجدید میثاق می‌کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی از همه مردم خواست تا با حضور پرشور در مراسم تشییع و تدفین این شهدای گران‌قدر، ایستادگی خود بر روی آرمان‌ها و اصول انقلابی و اسلامی را به نمایش بگذارند.

حجت‌الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور پرشور مردم در مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر آیت‌الله عباس واعظ طبسی، نماینده ولی‌فقیه در استان‌های سه‌گانه خراسان و تولیت آستان قدس رضوی، گفت: این عالم ربانی یک مجاهد و مخلص واقعی بود که تمام عمر خود را در راه خدمت به اسلام و انقلاب سپری کرد.

وی با بیان اینکه برای این عالم بزرگوار از درگاه خداوند رحمت و مغفرت آرزو می‌کنیم، ادامه داد: همچنین از حوزه‌های علمیه انتظار داریم نگذارند جای این علمای بزرگ خالی بماند بلکه با تربیت طلاب متعهد، قوی و اندیشمند راه این عالم بزرگ را ادامه دهند.

حجت‌الاسلام یعقوبی همچنین با اشاره به در پیش بودن آیین چهارشنبه آخر سال و مخاطرات آن، از خانواده‌ها خواست تا با مراقبت بیشتر از فرزندان خود در این ایام، از وقوع پیشامدهای ناگوار و حوادث تلخ جلوگیری کنند.

کد خبر 3577994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha