۲۴ فروردین ۱۳۹۵، ۱۲:۲۲

همراه با تجلیل از آزاده سبزواری؛

مراسم رونمایی از کتاب «زندان موصل» ۲۹ فروردین برگزار می‌شود

مراسم رونمایی از کتاب «زندان موصل» ۲۹ فروردین برگزار می‌شود

مراسم رونمایی از کتاب «زندان موصل» ۲۹ فروردین با حضور رئیس دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری و نویسنده کتاب در سبزوار برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس کمیسیون ایثارگران شورای اسلامی شهر سبزوار از برگزاری مراسم رونمایی از کتاب «زندان موصل» با حضور مرتضی سرهنگی، مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری خبر داد.

ارغیانی با بیان اینکه تعدادی از نهادهای شهرستان و موسسه پیام آزادگان برای مشارکت در برگزاری این مراسم اعلام آمادگی کرده‌اند، افزود: از جواد کاور بخشایش نویسنده این کتاب نیز دعوت شده است تا همراه با تعدادی از آزادگان سبزواری و عموم علاقه مندان در این مراسم شرکت کنند.

علی ارغیانی درباره این کتاب گفت: کتاب «زندان موصل» که به قلم جواد کامور بخشایش به نگارش در آمده است، خاطراتی از علی‌اصغر رباط‌‌‌جزی، اسیر آزاد‌ه سبزواری که ۱۰ سال از عمر خود را در اردوگاه‌های مختلف یک، دو، سه و چهار موصل به اسارت گذارنده است را در بر دارد.

وی با بیان اینکه رباط جزی شخصیتی است که پیش از انقلاب به دلیل مشارکت در مبارزات ضد رژیم شاه توسط ساواک مجروح و به زندان افتاده است و پس از انقلاب نیز در حالی که فقط سه ماه از ازدواجش می گذشته به جبهه می رود، گفت: شورای اسلامی شهر سبزوار با همکاری تعدادی از فعالان فرهنگی شهرستان بنا دارد در روز ۲۹ فروردین ماه ضمن برگزاری مراسم رونمایی از کتاب «زندان موصل» از این آزاده سبزواری نیز تجلیل به عمل آورد.

لازم به ذکر است حواشی کتاب «زندان موصل» به نوعی دایره المعارف اسارت است و اطلاعات جامعی را از زندان، اردوگاه‌های موصل و شخصیت‌های دوران اسارت بیان می‌کند. به عبارت دیگر حواشی این اثر منبعی برای شناسایی تاریخ دوران اسارت محسوب می‌شود.

کد خبر 3596597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha