۲۶ فروردین ۱۳۹۵، ۱۱:۴۳

در ایام البیض صورت می گیرد؛

۵۵۰ مسجد استان تهران میزبان معتکفین/ پیش‌بینی حضور ۷۵ هزار معتکف

۵۵۰ مسجد استان تهران میزبان معتکفین/ پیش‌بینی حضور ۷۵ هزار معتکف

تهران-بر اساس هماهنگی‌های انجام‌شده، ۵۵۰ مسجد استان تهران در ایام اعتکاف میزبان معتکفین است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۷۵ هزار نفر در این مراسم معنوی شرکت کنند.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها-محمدرضا حیدری: ایام اعتکاف فرصت مناسبی برای خودسازی و پالایش روح انسان‌ها بوده و به همین خاطر همزمان با ایام البیض، مساجد نقاط مختلف کشور شاهد حضور عاشقان و دلدادگان معارف ناب اسلامی است.

طی سال‌های اخیر مراسم معنوی اعتکاف باشکوه و عظمت خاصی برگزار و برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، تبیینی و بصیرتی برای معتکفین به اجرا درآمده است.

در این میان حضور جوانان و نوجوانان در مراسم معنوی اعتکاف را باید مهم‌ترین ویژگی این مراسم دانست که نشان‌دهنده عمق اعتقادات و باورهای آینده‌سازان ایران اسلامی است.

حضور باشکوه جوانان و دانشجویان در مراسم معنوی اعتکاف

بر اساس آمارها، ۸۰ درصد جمعیت معتکفین را جوانان ۱۵ تا ۴۰ سال و ۳۲ درصد را دانش آموزان و دانشجویان تشکیل می‌دهند که آمار قابل‌توجهی است.

جوانان و نوجوانان ایران اسلامی با حضور در مراسم معنوی اعتکاف با خدای خود راز و نیاز کرده و این پیام را به دشمنان می‌رسانند که هیچ‌گاه از ارزش‌های اسلامی و دینی دور نخواهند شد.

روسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری جلسات ستاد اعتکاف در نقاط مختلف استان، بر آمادگی کامل برای برگزاری این مراسم معنوی تأکید کردند.

مسئولان اعتکاف شهرستان‌های استان تهران همچنین از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و جانبی همزمان با ایام اعتکاف ویژه معتکفین خبر دادند و تأکید کردند که طرح‌هایی نظیر با قرآن در زلال اعتکاف شامل برنامه‌هایی از جمله ختم قرآن، تصحیح قرائت نماز و قرآن، ترتیل خوانی است.

برگزاری ۱۶۰ حلقه معرفتی و بصیرتی در مراسم اعتکاف استان تهران

همچنین برنامه‌های جشن میلاد حضرت علی(ع) و شهادت حضرت زینب(س) با حضور معتکفین و مادحین اهل‌بیت عصمت و طهارت پیش‌بینی‌شده است.

بر اساس اعلام روسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران، ۱۸ مسجد در شهرستان بهارستان، ۱۱ مسجد در قرچک، ۴۰مسجد در شهرری، ۱۶ مسجد در پیشوا، ۳۲ مسجد در ورامین و ۴۵ مسجد در شهریار و ملارد میزبان معتکفین خواهند بود.

به گفته مسئولان اعتکاف استان تهران، ۱۶۰ حلقه معرفتی و بصیرتی همزمان با مراسم معنوی اعتکاف با حضور کارشناسان و مبلغان در موضوعاتی نظیر عفاف و حجاب، اقتصاد مقاومتی، اخلاق اسلامی و غیره برگزار می‌شود.

۵۵۰ مسجد در استان تهران برای برگزاری مراسم اعتکاف پیش‌بینی‌شده است

در ایام البیض امسال، ۵۵۰ مسجد استان تهران میزبان معتکفین است و ثبت‌نام برای متقاضیان در شهرستان‌ها و مناطق مختلف این استان ادامه دارد.

استقبال در برخی از مساجد استان تهران به حدی بوده است که ظرفیت این مراکز مذهبی در فاصله چند روز مانده به برگزاری مراسم اعتکاف تکمیل‌شده است.

حضور ۷۰ هزار معتکف در مراسم معنوی اعتکاف در سال ۹۴

حجت‌الاسلام نصیر نیک نژاد مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به‌پیش بینی ۵۵۰ مسجد برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در این استان اظهار داشت: بر اساس هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده، ۵۵۰ مسجد برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در استان تهران در نظر گرفته‌شده است.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها به‌عمل‌آمده، ۷۵ هزار معتکف در مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان‌های استان تهران حاضر خواهند شد و به راز و نیاز با خداوند متعال خواهند پرداخت.

نیک نژاد با اشاره به آمار معتکفان سال ۹۴ در استان تهران نیز متذکر شد: در سال گذشته نیز استقبال خوبی از مراسم معنوی اعتکاف در استان تهران صورت گرفت و بیش از ۷۰ هزار نفر در این مراسم شرکت کردند.

وی بیان داشت: در سال گذشته ۵۰۰ مسجد برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در استان تهران پیش‌بینی‌شده بود که امسال این تعداد به ۵۵۰ مسجد افزایش پیداکرده است.

وی با اشاره به درصد حضور خواهران و برادران در مراسم معنوی اعتکاف در سال گذشته تأکید کرد: در سال گذشته که بیش از ۷۰ هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کرده بودند، ۶۰ درصد جمعیت را خواهران و ۴۰ درصد را برادران تشکیل می‌دادند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران از برگزاری برنامه های مختلف در ایام اعتکاف خبر داد و گفت: برنامه های ویژه ای برای معتکفین در ایام اعتکاف برگزار می شود.

اعتکاف در استان تهران

بازه زمانی

اعتکاف سال ۹۴

اعتکاف سال ۹۵

تعداد مساجد

۵۰۰ مسجد

۵۵۰ مسجد

تعداد معتکفان

۷۰۰۰۰ نفر

۷۵۰۰۰ نفر

تعداد خواهران

۴۲۰۰۰ نفر

-

تعداد برادران

۲۸۰۰۰ نفر

-

کد خبر 3598523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha