۲۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۳۳

مشکلات دُر یتیم خلیج فارس؛

اشتغال دغدغه اصلی جوانان بومی خارگ/ بیکاری در کنار ظرفیت‌های بزرگ

اشتغال دغدغه اصلی جوانان بومی خارگ/ بیکاری در کنار ظرفیت‌های بزرگ

بوشهر - با وجود ظرفیت‌های عظیمی که در جزیره خارگ وجود دارد، هنوز تعداد زیادی از جوانان این جزیره بیکار بوده و چشم‌ انتظار تدبیر مسئولان برای رفع این مشکل مهم هستند.

خبرگزاری مهر ، گروه استان‌ها - حامد عرب‌زاده: جزیره خارگ با بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت و مساحت ۳۵ کیلومتر مربع در فاصله ۵۴ کیلومتری شمال غربی بوشهر واقع شده است. این جزیره از معدود جزایر خلیج فارس است که در آن آب شیرین یافت می‌شود.

علی‌رغم ظرفیت‌های بسیار زیادی که در این جزیره وجود دارد و حدود ۹۵ درصد نفت کشور از طریق همین جزیره صادر می‌شود، شاهد محرومیت‌هایی نیز در این جزیره هستیم که باعث شده تا این جزیره لقب «دُرّ یتیم خلیج فارس» را یدک بکشد.

جزیره خارگ در دوران دفاع مقدس به تعداد روزهای جنگ بمباران شد یعنی بیش از دو هزار و ۸۰۰ بار بمباران در هشت سال؛ تمام تلاش دشمن این بود که با بمباران این جزیره، صادرات نفت ایران را قطع کند ولی این بمباران‌ها و تخریب بخشی از تاسیسات، صادرات نفت حتی یک روز هم قطع نشد تا جزیره خارگ به عنوان نماد مقاومت و پایداری در دوران دفاع مقدس شناخته شود.

با وجود ظرفیت‌های عظیمی که در جزیره خارگ وجود دارد، هنوز تعداد زیادی از جوانان این جزیره بیکار هستند و چشم‌انتظار تدبیر مسئولان برای رفع این مشکل مهم هستند.

وجود تاسیسات عظیم انرژی و بندری در خارگ، این انتظار را برای جوانان جزیره ایجاد می‌کند که مردمی که میزبان این صنایع هستند، بتوانند از مزایای آن از جمله اشتغال نیز بهره‌مند شوند.

لزوم رفع مشکل بیکاری در خارگ

امام جمعه خارگ در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در کنار ظرفیت‌های بسیار مهمی که در جزیره خارگ وجود دارد، مردم نیز با مشکلاتی روبرو هستند که باید نسبت به رفع این مشکلات اقدامات اساسی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام موسی کمالی اضافه کرد: در جزیره خارگ ظرفیت‌های بسیار خوبی برای اشتغال وجود دارد و مسئولان باید همکاری لازم را برای اشتغال نیروهای بومی در این صنایع داشته باشند.

اشتغال بومی‌ها دغدغه همه مسئولان است

سرپرست اداره کار خارگ اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص زندگی افراد بومی در این جزیره دور از انصاف و عدالت است که جوانان این منطقه فاقد شغل مناسب باشند در حالی که شبانه روز خود را در شرایط سخت در این جزیره سپری می‌کنند.

ماشاءلله دوستان افزود: دغدغه همه مسئولان به خصوص بخشدار ویژه خارگ و مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر این است که در صورت فرصت شغلی مناسب در این منطقه فرزندان افراد بومی و مردم شهید پرور و ولایت مدار و همیشه در صحنه جزیره خارگ در اولویت قرار گیرند.

رفع مشکلات اشتغال بومیان جزیره خارگ

بخشدار ویژه خارگ در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از اولیت‌های کاری بنده در جزیره خارگ رفع مشکلات و موانع در راستای اشتغال بومیان جزیره خارگ است.

محمود رضایی افزود: اشتغال یكی از مهم‌ترین دغدغه‌های بومیان جزیره خارگ است که باید برای رفع آن تلاش ویژه‌ای صورت گیرد. در همین راستا یک کارگروه ویژه به‌زودی در بخشداری ویژه خارگ با حضور مسئولان مرتبط با امر اشتغال تشکیل خواهد شد.

ایجاد بانک اطلاعاتی جامع بومیان جویای کار

وی با بیان اینکه خارگ دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی در زمینه اشتغال است، افزود: توقع بومیان خارگ مشارکت شرکت‌های مستقر در جزیره در امر اشتغال است و این خواسته به‌جا است.

بخشدار ویژه خارگ گفت: یکی از مشکلات بازار کار در جزیره خارگ، نبود بانک اطلاعاتی جامع از بومیان جویای کار است که دستور راه‌اندازی این بانک اطلاعاتی به اداره کار خارگ ابلاغ شده است.

خارگ ویژه دیده شود

جزیره خارگ کار بزرگی را در اقتصاد ایران انجام می‌دهد و بخش عظیمی از درآمدهای کشور از طریق این جزیره محقق می‌شود و لازم است که مسئولان نیز نگاه ویژه‌ای به این جزیره داشته باشند.

کد خبر 3599560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha