۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۸:۵۵

در گفتگو با مهر اعلام شد:

خدمات صادراتی به شرکت های دانش بنیان افزایش می یابد

خدمات صادراتی به شرکت های دانش بنیان افزایش می یابد

مدیر کل دفتر توسعه کسب و کار بین الملل معاونت علمی گفت: بنا داریم در کریدور صادراتی معاونت علمی به ۴۰۰ شرکت دانش بنیان دیگر، مشاوره و خدمات ارائه کنیم تا بتوانند محصولات خود را صادر کنند.

روح الله استیری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ایجاد و توسعه بسترهای لازم برای اقتصاد دانش‌بنیان یکی از اهداف محوری معاونت علمی و فناوری است که از طریق برنامه‌های مختلفی دنبال می‌شود، گفت: تسهیل در زمینه‌های صادرات محصولات دانش‌بنیان و توسعه بازار آنها از جمله این برنامه‌هاست که با ایجاد کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان در سال ۱۳۹۳ شکل منسجم‌تری به خود گرفت.

مدیر کل دفتر توسعه کسب و کار بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان مجموعه‌ای است که با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند و دارای پتانسیل صادراتی، صادرات محصولات با فناوری بالا را تسهیل می‌بخشد.

به گفته استیری، ارایه خدمات مشاوره، تدوین برنامه‌‌های صادراتی و انجام حمایت‌های مالی بخشی از این خدمات است که از طریق کارگزاران توسعه صادرات کریدور (شرکت‌های خدماتی متخصص در هر حوزه) ارائه می‌شود.

وی افزذ: از ابتدای سال ۹۳ تا پایان سال ۹۴  به ۲۰۰ شرکت دانش بنیان، ۴۰۰ خدمت در فضای کسب و کار بین الملل ارائه شده است.

استیری اظهار داشت: با توجه به اینکه بنا داریم شرکت های دانش بنیان را به مرحله ای برسانیم تا بتوانند محصولات خود را به کشورهای دیگر صادر کنند به همین دلیل قصد داریم از نظر کمیت، میزان ارائه خدمات را به این شرکت ها دو برابر کنیم.

وی تاکید کرد: بنا داریم خدمات کریدور صادرات را حداقل به ۴۰۰ شرکت دانش بنیان تا پایان سال ۹۶ ارائه کنیم.

کد خبر 3604615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha