۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۴۱

نسیم احمدپور در گفتگو با مهر:

سابقه تئاتری‌ام به کمک نگارش «هجوم» آمد/ هماهنگی بین فرم و محتوا

سابقه تئاتری‌ام به کمک نگارش «هجوم» آمد/ هماهنگی بین فرم و محتوا

نسیم احمدپور یکی از نویسندگان فیلم سینمایی «هجوم» سومین فیلم بلند شهرام مکری، معتقد است که سابقه تئاتری‌اش کمک بزرگی به نگارش این فیلمنامه کرده است.

نسیم احمدپور که فیلمنامه «هجوم» سومین فیلم بلند شهرام مکری را با همکاری خود کارگردان نوشته است درباره این فیلم به خبرنگار مهر گفت: نگارش فیلمنامه «هجوم» دومین همکاری من با شهرام مکری است و در فیلم قبلی این کارگردان یعنی «ماهی و گربه» من مشاور فیلمنامه بودم. «هجوم» را نیز به لحاظ ایده و تم می‌توان دنباله فیلم‌های «اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر» و «ماهی و گربه» به حساب آورد.

وی افزود: خاستگاه و سابقه تئاتری من مکمل جهان فکری شهرام مکری در فیلمسازی شد. به عبارتی این سابقه در راستای نگارش فیلمنامه «هجوم» بسیار به کمک من آمد و منافاتی با شیوه فیلمسازی تجربی مکری نداشت.

این فیلمنامه و نمایشنامه نویس ادامه داد: «هجوم» فیلمی تک پلانی نیست و پلان‌های متعدد دارد. در اصل فرم نهایی فیلم بر اساس ضرورت داستان شکل می‌گیرد. فقط می‌توانم بگویم که در «هجوم» نیز مانند فیلم «ماهی و گربه» مخاطب با هماهنگی کامل بین فرم و محتوا مواجه خواهد شد.

احمدپور همچنین درباره داستان فیلمنامه «هجوم» نیز اشاره کرد: «هجوم» به نسبت «ماهی و گربه» داستان محورتر است. داستان این فیلم در یک ورزشگاه بسکتبال می‌گذرد که در آن قتلی رخ می‌دهد و چند مامور پلیس برای یافتن سرنخ‌های این قتل به ورزشگاه آمده اما با رازداری ورزشکاران مواجه می‌شوند.

نویسنده فیلم در حال ساخت «هجوم» در پایان گفت: ایده اولیه فیلمنامه «هجوم» را خود شهرام مکری به صورت طرحی یک خطی ارایه کرد که در ادامه دو نفری روی آن کار کردیم و داستان‌ آن شکل گرفت و در نهایت لوکیشن انتخاب شد.

در سومین فیلم بلند شهرام مکری بابک کریمی، محمد ساربان، لوون هفتوان، عبد آبست، الهه بخشی، پدرام شریفی، مهدی اعتماد‌سعید، بهزاد دورانی، میلاد رحیمی، فراز مدیری، سجاد تابش، محمد برهمنی، سعید زارعی، ایمان صیاد برهانی، مجید یوسفی، اسماعیل گرجی، علی میری، رامتین هوشمند، محمد تقی‌زاده فرید، مجید اسدی، سهیل سمیعی و زهرا سلیمانیان به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین سپهر سیفی تهیه کننده، علیرضا برازنده مدیریت فیلمبرداری، امیر اثباتی طراحی صحنه و لباس و حسین اکبری مدیر تولید فیلم «هجوم» هستند.

 

کد خبر 3612418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha